معاون عمرانی استاندار فارس: ۲۰۰ رسته شغلی با اجرای طرح نهضت ملی مسکن فعال‌تر می‌شوند

4:30 - 26 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۶۱۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه در حوزه تولید مسکن، استفاده از توان داخلی مدنظر است، گفت: برای عملیات ساخت در صنعت ساختمان ۲۰۰ رسته شغلی وجود دارد که با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، همه آنها نسبت به قبل فعال‌تر می‌شوند.

محمود رضایی در گفت‌وگو با میزان،با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن  در همه استان‎های کشور از جمله در استان فارس بیان کرد: برای افزایش تولید مسکن، بودجه قابل ملاحظه‌ای به صندوق ملی مسکن در بودجه سال آینده اختصاص یافت تا برای ایجاد زیرساخت‌ها و ورود تکنولوژی‌های جدید در این عرصه استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه  تولید مسکن، تاکید بر استفاده از توان داخلی مدنظر  است، افزود: برای تولید مسکن باید از ظرفیت شرکت‌های عمرانی، توان فنی- مهندسی و تکنولوژی‌های ساخت که در کشور موجود است، استفاده شود؛ اگر هم قصد استفاده از تکنولوژی‌های وارداتی احساس شود فقط باید برای تسریع در ساخت باشد نه اینکه کلیه عملیات احداث مسکن به شرکت‌های خارجی واگذار شود.

معاون عمرانی استاندار فارس تاکید کرد: به ازای هر واحد مسکونی ۴ شغل برای دوره ساخت ایجاد می‌شود. حال اگر تعداد مسکن‌های مورد نیاز را ضرب در ۴ نفر کنیم عدد قابل توجهی بدست می‌آید.

رضایی افزود: البته عده‌ای از قبل در بخش‌های مختلف مسکن شاغل بودند و  برخی هم امور اداری و تسهیلات را انجام می‌دادند. برای عملیات ساخت  در صنعت ساختمان ۲۰۰ رسته شغلی داریم که با طرح نهضت ملی مسکن، همه این‌ها نسبت به قبل  فعال‌تر می‌شوند.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *