شکوفایی اقتصادی با توسعه بخش تعاون/ ۹۵ درصد از مواد سند توسعه بخش تعاون اجرا نشده است

9:42 - 17 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۵۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس اتاق تعاون استان بوشهر، گفت: حدود ۹۵ درصد از مواد سند توسعه بخش تعاون اجرانشده است درحالی‌که با اجرای کامل سند توسعه بخش تعاون مطمئناّ بخش تعاون در سال ۱۴۰۱ می‌تواند در اقتصاد کلان کشور نقش خوبی را ایفا کند و با ایجاد رضایت در اعضا اقتصاد ملی را شکوفا کند.
غلامحسین درایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکار به جهت بهبود وضعیت بخش تعاون و شرکت‌ها تعاونی‌های زیرمجموعه آن، گفت: برای بهبود وضعیت تعاون در کشور بایددر ابتدا سند توسعه بخش تعاون به طور کامل اجرا شود به دلیل اینکه این سند یک سند کاملی است که ۸ سال پیش تصویب شده است.

رئیس اتاق تعاون استان بوشهر در ادامه با اشاره به این که به عنوان مثال طبق سند توسعه بخش تعاون درصدی از کالا‌های قابل توزیع باید از طریق کانال‌های بخش تعاون توزیع شود که اجرای این امر تاثیر بسزایی در توسعه وبهبود بخش تعاون و شرکتهای تعاونی زیر مجموعه آن دارد، گفت: اما متاسفانه در گذشته دولتمردان بهایی به سند توسعه بخش تعاون و اجرای آن نداده اند.

درایی گفت: در مرحله بعد خود تعاونی‌ها نیز باید شفاف سازی کنند به دلیل اینکه با شفاف‌سازی در تعاونی‌ها خیلی از مسائل و مشکلات بخش تعاون حل می‌شود.

این مقام مسئول در حوزه تعاون در پایان با اشاره به این موضوع که  تا به امروز ۹۵ درصد از مواد سند توسعه بخش تعاون اجرا نشده است، تاکید کرد: در حالی که با اجرای کامل سند توسعه بخش تعاون مطمئنا بخش تعاون در سال ۱۴۰۱ می‌تواند در اقتصاد کلان کشور نقش خوبی را ایفا کند و با ایجاد رضایت در اعضا اقتصاد ملی را شکوفا کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *