پایان نامه‌های تقاضا محور ارتباط دانشگاه و صنعت را افزایش می‌دهد

8:00 - 20 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۹۱۴
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:تعامل بین دانشگاه و صنعت را به روش‌های مختلف از جمله با توسعه پایان نامه‌های تقاضا محور می‌توان گسترش و افزایش داد.
محمدسعید سیف در گفت‌وگو با میزان در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: از آنجایی که پتانسیل‌ها و امکانات زیادی در دانشگاه‌ها فراهم شده است و دستاورد‌های خوبی نیز داشته است این ارتباط  می‌تواند به بهبود وضعیت کشور کمک کند .
 
وی ادامه داد: از این جهت ما تلاش کردیم تا تعامل بین دانشگاه و صنعت را به روش‌های مختلف از جمله با توسعه پایان نامه‌های تقاضا محور، اعزام اعضای هیئت علمی به فرصت‌های مطالعاتی برای ارتباط بیشتر با جامعه و صنعت را گسترش و افزایش دهیم تا بتواند در این زمینه کمک کننده باشد.

سیف در پاسخ به این سوال که در این زمینه چه رشته‌ها و دانشگاه‌هایی در اولویت هستند، گفت: دنبال این هستیم که نسخه‌های متفاوتی در این زمینه ارائه شود تا هم دانشگاه‌های بزرگ و هم دانشگاه‌های کوچک بتواند در جهات مختلف در منطقه خود مثمر ثمر باشند.

وی ادامه داد: از این رو  هر دانشگاهی می‌توانددر منطقه خود مثلاً دانشگاه‌هایی که در شهرستان هستند از آن‌ها درخواست کردیم که برای استان خود و با توجه به مزیت‌ها و فرصت‌هایی که در آنجا وجود دارد برنامه‌ریزی کنند و امکانات دانشگاه را با همکاری استانداری‌ها جهت بدهند تا بتواند به کسب و کار مردم در آن استان و استفاده از آن از امکانات استان کمک کند و اثربخشی دانشگاه‌ها در استان بیشتر کند.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت:در این زمینه نیز دانشگاه‌های بزرگ در تهران نیز می‌توانند در زمینه سائل ملی کشور ماموریت گرا بوده  و به بحران‌ها و چالش‌های کشور بپردازند که در این زمینه نیز در حال رایزنی با وزارتخانه‌ها هستیم تا ماموریت‌های مشخصی را در حوضه‌های بزرگ کشور به آن‌ها محول کنند.

وی در خصوص رشته‌های علوم انسانی نیز گفت: در حوزه علوم انسانی این موضوع شاید کمرنگ‌تر باشد، اما با استفاده از فرصت‌های مطالعاتی داخلی به وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها به عنوان فرصت مطالعاتی و آشنایی با مسائل و مشکلات و تنگنا‌های حوزه علوم انسانی و مسائل اجتماعی کشور باشند و طبیعتا وقتی این امر در دانشگاه‌ها نیز به صورت پژوهش دنبال شود کمک بزرگی را نیز می‌توانیم به کشور کنیم.
 
 

برچسب ها: صنعت سیف پژوهش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *