رفتار تبعیض آمیز دولت انگلیس با زنان مهاجر

12:16 - 16 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۱۵۹
گاردین در گزارشی می‎گوید که اقدامات تبعیض آمیز علیه زنان مهاجر در انگلیس تشدید شده است.

- یک گزارش نشان می‎دهد سلامت زنان باردار مهاجر و نوزادان متولد نشده آن‌ها به دلیل ترس از تحمیل هزینه‌های سنگین از سوی سازمان بهداشت ملی انگلیس در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش «گاردین»، گروه‌های حقوقی در انگلیس هشدار داده‌اند که زنان مهاجر و پناهجوی آسیب‌پذیر که در بودجه عمومی این کشور جایی ندارند، غالباً قبل از زایمان با صورت‌ حساب‌های هنگفتی روبرو می‌شوند یا به شدت برای پرداخت در دوران بارداری خود برخلاف دستورالعمل‌های فعلی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

یک خیریه که از حدود ۴۰۰ زن در سال پشتیبانی می‌کند، می‎گوید که یکی از مراکز وابسته به سازمان بهداشت ملی انگلیس از یک زن مهاجر خواسته تا ۵ هزار پوند ودیعه برای زایمان فرزندش بپردازد.

یک مرکز دیگر خواستار بازپرداخت ماهیانه ۸۰۰ پوند از سوی زنی شد که توانایی پرداخت آن را نداشت و او را در حالی که هنوز باردار بود به مرکزی دیگر ارجاع داد؛ یعنی از ارائه خدمات به او خودداری کرد.

«کریستین بنسون»، وکیل مهاجرت، می‎گوید «هر زنی بدون توجه به اینکه آیا هزینه‌ای دارد یا خیر، مستحق مراقبت‌های دوران بارداری است.»

به گفته وی، آنچه قبلاً شاهد بودیم این بود که فاکتور‌هایی به زنان باردار داده می‌شد، اما نیازی به پرداخت تا بعد از زایمان نداشتند؛ با این حال، در هشت ماه گذشته به طور فزاینده‌ای شاهد هستیم که مراکز وابسته به سازمان بهداشت ملی انگلیس رویکرد‌های متفاوتی نسبت به زنان مهاجر در رابطه با پرداخت هزینه‌های درمان دارند.

بسیاری از زنان به دلیل ترس از این فاکتور‌های سنگین از دریافت خدمات بهداشتی واهمه دارند؛ همچنین کسانی که مشمول هزینه هستند شامل برخی از آسیب پذیرترین زنان در انگلیس می‌شوند که اجازه کار یا دسترسی به سیستم مزایای اصلی را ندارند.

از طرفی دیگر، داده‌های شخصی ده‌ها نفر از افراد غیر انگلیسی‌ها در برنامه‌ای بحث‌برانگیز با وزارت کشور انگلیس به اشتراک گذاشته شده است، که این موضوع می‌تواند به اخراج آن‌ها منجر شود.

برخی شورا‌ها و موسسات خیریه بی خانمان‌ها ۸۵ بار جزئیات حساس افراد بی خانمان را با وزارت کشور انگلیس در میان گذاشتند؛ منتقدان این طرح را تلاشی برای درگیر کردن سازمان‌ها در سیاست‌های خصمانه دولت انگلیس توصیف می‌کنند.

این در حالی است که وزارت کشور انگلیس فاش نکرده که چه تعداد از افرادی که از اکتبر ۲۰۲۰ به خدمات حمایت از بی خانمان‌ها مراجعه کرده‎اند، با اعمال زور از این کشور اخراج شده‎اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *