رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی: آموزش حضوری از ۲۰ فروردین ماه آغاز خواهد شد /تاکید ما بر امتحانات حضوری است

14:25 - 15 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۹۶۲
رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: از ۲۰ فروردین رسما دانشجویان دکتری به صورت ۱۰۰ درصدی مثل گذشته و دانشجویان ارشد به غیر از ورودی‌های ۱۴۰۰ در دانشگاه حضور خواهند داشت.
به گزارش -سعدالله نصیری قیداری در مورد شیوه آموزش دانشجویان در سال آینده گفت:  از مدت‌ها پیش آموزش حضوری را در دانشگاه داشتیم در کل ۴ و ۵ هزار دانشجو در دانشگاه ما حضور داشتند اما در مجموع ۲۰ هزار دانشجو داشته ایم و از جمله دانشگاه ها در زمینه آموزش حضوری هستیم .

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ما دانشگاه را متعلق به دانشجویان می‌دانیم و با التزام به تامین سلامت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی سعی می‌کنیم اولویت حضور آن‌ها را فراهم کنیم. بیماری کرونا موجب شده است  که ما از حضور سه چهارم دانشجویان در دانشگاه بی بهره باشیم، اما برای ترم جاری اعلام کردیم از ۲۰ فروردین ماه و با رعایت شیوه نامه ها تمامی دانشجویان دکتری به صورت ۱۰۰ در صدی در دانشگاه حضور خواهند یافت.
 
نصیری ادامه داد: البته اگر روزی ستاد کرونا اعلام کند که هیچ محدودیت وجود ندارد هم، ۱۰۰ درصد دانشجویان می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند.

وی افزود: همچنین تصمیم گرفتیم به جز دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ مقطع کارشناسی ارشد، مابقی دانشجویانی که بخشی از پروپزوال آن‌ها تصویب شده باشد بتوانند آموزش خود را از همان ۲۰ فروردین به صورت حضوری دنبال کنند، اما آموزش دانشجویان دوره کارشناسی که نیازمند حضور در کارگاه‌ها است، به صورت حضوری در دانشگاه دنبال می‌شود.

 قیداری ادامه داد : از این رو تصمیم بر این است که همان ۲۰ فروردین تمامی دانشجویان دوره کارشناسی ورودی ۹۸ به قبل نیز به صورت حضوری در دانشگاه آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی بسیاری از دانشجویان دانشگاه گفت: متاسفانه این امر نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است بطوریکه در ترم گذشته ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان ما بدون احتساب سنوات تحصیلی اقدام به حذف ترم کردند و در ترم جاری نیز این آمار حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

وی تاکید کرد: ما در دانشگاه شهید بهشتی تا حدودی تلاش کردیم تسهیل گری در مقررات آموزشی دانشجویان داشته باشیم. به همین جهت مثلا ابتدا بر اساس فشاری که از جانب قوانین و مقررات اعمال شد با تمامی درخواست‌های حذف ترم موافقت کردیم.
 
 قیداری با انتقاد از دانشجویانی  که درخواست حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی را می‌دهند گفت:  ما ظرفیت‌های محدود خوابگاهی در کشور داریم و اگر دانشجویان دیرتر فارغ التحصیل شوند امکان ورود و ایجاد فضا برای متقاضیان جدید وجود ندارد.
 
رئیس دانشگاه شهید بهشتی در پایان با تاکید بر امتحانات حضوری در دانشگاه گفت: ترم گذشته امتحانات خود را به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضوری برگزار کردیم، اما بر اساس ستاد استانی آموزش عالی و برخی مصوبات دیگر تاکید ما این است که امتحاناتمان به صورت حضوری برگزار شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *