همکاری دولت و کاهش فرایند اداری از مهم‌ترین راهکار‌های توسعه کارآفرینی هستند

20:00 - 03 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۰۶۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عضو هیئت‌رئیسه اتاق تعاون استان کرمانشاه، گفت: همکاری دولت و کاهش فرایند اداری و کاغذبازی در ادارات از مهم‌ترین راهکار‌ها برای تسهیل و توسعه در کارآفرینی است.
تهمینه قزوینی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکارهای بهبود و توسعه کارآفرینی در کشور گفت: همکاری دولت و کاهش فرایند اداری و کاغذبازی در ادارات از مهم‌ترین راهکارها برای تسهیل و توسعه در کارآفرینی است.

وی در ادامه با به اشاره به این موضوع که برای گرفتن مجوز به جهت شروع تولید یک محصول خانگی باید فرآیند طولانی را ادارات در مختلف طی کرد، افزود: به نظر می‌رسد که برای حل این مشکل مدیران ارشد باید به مدیران میانی و کارمندانشان برای انجام کار مردم بدون فوت وقت تأکید کنند.

به گفتهٔ عضو هیئت‌رئیسه اتاق تعاون استان کرمانشاه قبلاً یک سامانه به نام پنجره واحد وجود داشت که کارآفرینان برای دریافت مجوز با مراجعه به این سامانه دیگر نیازی به مراجعه به ادارات متفاوت برای صدور مجوز نداشتند، اما متأسفانه در حال حاضر این سامانه به خوبی خدمت ارائه نمی‌کند.
 
این بانوی کارآفرین بابیان این مورد که برای افزایش کارآفرینی و بهبود وضعیت کارآفرینان باید بار علمی آنان را افزایش بدهیم، اضافه کرد: علاوه بر آن با به‌روزرسانی امکانات کارآفرینان و مجهز کردن آنان به‌خصوص کارآفرینان در بخش روستا به وسایل روز می‌توانیم به آگاهی و توسعه تولید آن‌ها کمک کنیم.

قزوینی در پایان تأکید کرد: همان‌طور که قبلاً اشاره شد مشکل عمده ما کارآفرینان در کشور مدیران میانی هستند به دلیل اینکه مدیران اصلی واقف بر مسائل و دستورالعمل‌ها هستند و کارآمدی خوبی دارند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *