۲۱ کوهنورد گم‌شده پس از ۱۸ ساعت جست‌وجو پیدا شدند

12:55 - 14 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۶۲۹
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی با اشاره به گم‌شدن تیم ۲۱ نفره از کوهنوردان بجنوردی در ارتفاعات "شاه جهان" گفت: پس از ۱۸ ساعت با تلاش ۱۹ تیم امدادی و اعزام بالگرد هلال‌احمر، کوهنوردان پیدا شده و در حال انتقال به پایین‌دست هستند.
-به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان خراسان شمالی؛ ابراهیم سارمی گفت: در تماس تلفنی یک نفر از کوهنوردان مبنی بر گم شدن در ارتفاعات شاه جهان، بلافاصله تیم جست‌وجو و نجات جمعیت هلال احمر اسفراین به همراه تیم امداد و نجات خانه هلال روستای نوده بام اسفراین به منطقه حادثه اعزام و عملیات نجات از ساعت ۳ عصر روز گذشته آغاز شد.

وی افزود: به منظور تقویت جست‌وجو در منطقه، ۲ تیم دیگر نیز از شهرستان شیروان و تیم واکنش سریع استان به منطقه اعزام شدند.

اعزام مجدد تیم‌های جست‌وجو و نجات شهرستان‌های شیروان و اسفراین به قله شاه جهان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در ادامه عملیات، چهار تیم تازه نفس جست‌وجو و نجات در کوهستان از جمعیت هلال احمر شهرستان اسفراین و شیروان نیز به منطقه اعزام شدند و در مجموع ۱۹ تیم در محل حادثه حضور داشتند.

سارمی افزود: تیم کوهنوردی مفقود شده در ارتفاعات شاه جهان، پس از ۱۸ ساعت تلاش و جست‌وجوی بی‌وقفه ۱۹ تیم امدادی و توسط تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی پیدا شدند.

بنا بر این گزارش، تمامی کوهنوردان در سلامت کامل بوده و پس از امدادرسانی اولیه توسط تیم‌های امدادونجات کوهستان به پایین کوه منتقل می‌شوند. پنج نفر از کوهنوردان نیز از طریق بالگرد هلال‌احمر به پایین‌دست انتقال یافتند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *