ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی افتتاح شد

12:46 - 12 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۲۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارومیه افتتاح شد.

- حسن بابایی در سفر خود به آذربایجان غربی با حضور در گلزار شهدای ارومیه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و پس از آن ضمن افتتاح ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتر یاران این استان در نشست خبری خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بابایی در این نشست با اعلام اینکه برای صد در صد از اراضی ملی استان آذربایجان غربی سند کاداستری صادر شده است گفت: در اجرای طرح حد نگاری و کاداستر برای بیش از ۹۰ درصد از اراضی ملی کل کشور سند کاداستری صادر شده که استان آذربایجان غربی با صدور صد درصدی اسناد کاداستری بسیار خوب عمل کرده است.

وی ادامه داد: با اتمام صدور اسناد کاداستری برای اراضی ملی، اولویت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی است.

صدور اسناد برای این اراضی تقاضا محور است و از این رو باید قبل از اجرای این طرح،   اهمیت موضوع برای کشاورزان تبیین شده و توضیح داده شود که صدور سند کاداستر به هیچ عنوان تغییری در حمایت دولت از کشاورزی نیست و اجرای این طرح محسنات فراوانی از جمله تثبیت مالکیت کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،تصریح کرد:  از ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ خدمت که در سازمان اسناد و املاک به مردم ارائه می‌شود در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام خواهد شد.

بابایی همچنین توجه به هوشمند سازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به ابلاغ سند تحول و تعالی قضایی و تاکید بر هوشمند سازی، زیر ساخت‌های لازم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فراهم شده و حدود ۷۰ درصد از خدمات به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد و به غیر از مواقع ضروری دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، همچنین در دیدار با رییس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان افزود: باید یک استراتژی خوب و افکار بلندی در توسعه اسناد رسمی داشته باشیم و یکی از سیاست‌های اصلی سازمان توسعه اسناد رسمی در تمامی عرصه‌های ملی، زراعی و مسکونی است و این امر با کمک شما دفترداران محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم نزاع و ورودی پرونده به محاکم دادگستری کاهش یابد یکی از راهکار‌های آن تثبیت مالکیت است.

بابایی افزود: در قانون تجارت نقشی که برای مشاورین املاک تعریف شده فراهم کردن مقدمات معامله است نه انجام معامله و باید حتی عملیات مقدماتی معامله در دفاتر ثبت اسناد و املاک تنظیم شود چرا که با احراز هویت و مالکیت توسط سر دفتران مشکلات عدیده‌ای که در اثر انجام معاملات در مشاورین املاک صورت می‌پذیرد را شاهد نخواهیم بود.

بابایی در ادامه آیین افتتاح از قسمت‌های مختلف ساختمان جدید سردفتران و دفتر یاران استان بازدید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *