تفاهم نامه همکاری بین دادگستری یزد و مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان یزد امضا شد

13:06 - 07 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۰۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پاشنه آشیل استان، ساخت و ساز‌های نامتعارف و بدون ضابطه است.
- علی اکبر شمس در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با انتقاد از دیدگاه‌ها و فرهنگ نادرست شکل گرفته در حوزه ساخت و ساز استان، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ ساخت و ساز بدون مهندسی در استان نهادیه شده که باید با کار رسانه‌ای و فرهنگی مستمر و هدفمند آن را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه اعتقاد مجموعه قضایی استان بهره گیری از نظریه کارشناسی در حوزه ساختمان است گفت: در این راستا دادگستری استان با نگاه حمایتی به دنبال تقویت جایگاه نظام مهندسی استان در حوزه ساختمان است.

شمس افزود: در بحث پیشگیری از وقوع تخلفات ساختمان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و در حوزه رفع اختلافات در حوزه ساختمان شورا‌های حل اختلاف دادگستری کل استان از ظرفیت‌های لازم جهت بهبود و رفع مکشلات و معضلات برخودار هستند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دادگستری کل استان و مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان تصریح کرد: انعقاد این تفاهم نامه فتح بابی در گسترش فعالیت‌ها مشترک در راستای کاهش آسیب‌های حوزه ساختمان خواهد بود.

شمس به ابعاد مختلف این تفاهمنامه اشاره کرد و گفت: در ابعاد علمی و پژوهشی این تفاهمنامه ظرفیت‌های خوبی دیده شده که می‌تواند در حوزه بهبود فضای ساخت و ساز استان موثر باشد.

گفتنی است در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری بین دادگستری کل استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان امضاء شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *