رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قانون نحوه به‌کارگیری مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی لازم الاجرا شد

16:47 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۸۳۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان-با ابلاغ رییس جمهور، قانون الحاق یک تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش لازم الاجرا شد.
قانون نحوه به‌کارگیری مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی لازم الاجرا شدبه گزارش ،با ابلاغ رییس جمهور، قانون الحاق یک تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش لازم الاجرا شد.

 این قانون در جلسه علنی مورخ 28 مرداد 1394 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 4/6/1394 به تایید شورای نگهبان رسیده است.

متن قانون به شرح زیر است:

قانون الحاق یک تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش

ماده واحده ـ یک تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره(10) به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15/7/1388 و اصلاحات بعدی آن الحاق می شود:

تبصره10ـ وزارت آموزش و پرورش مکلف است فقط مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب قانون الحاق دو تبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش(تاریخ26/7/1391) با آموزش و پرورش همکاری داشته اند را به منظور تأمین نیروی حق التدریس با توجه به رشته تحصیلی، مقطع (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه بدون الزام به رعایت ماده(8) این قانون به کارگیرد و استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

بار مالی ناشی از تصویب این قانون در حد سقف حق التدریس سالانه و از محل حق التدریس پرداختی به کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تأمین می شود. بدیهی است به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد. این قانون از تاریخ 1/7/1394 لازم الاجراء است.

حسن روحانی، رییس جمهوری،این قانون را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تاریخ 21/6/1394 ابلاغ کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *