رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیپلمات پاکستانی: تردیدی در تعهد ایران به اجرای "برجام" وجود ندارد

15:01 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۷۵۱
خبرگزاری میزان - یک دیپلمات پاکستانی و کارشناس صاحب نظر در مسایل بین المللی با اشاره به سفر اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران و بازدید وی از سایت پارچین گفت: تردیدی وجود ندارد که ایران به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک متعهد است.
دیپلمات پاکستانی: تردیدی در تعهد ایران به اجرای به گزارش گروه فضای مجازی ؛"آصف ایزدی" سفیر سابق پاکستان در آلمان گفت: در صورت حفظ تعهد کشورهای مقابل، با توجه به سابقه روشنی که از رفتار ایران برای اثبات حسن نیت خود وجود دارد، این کشور نیز قطعا به تمام تعهداتش در قبال "برجام"پایبند خواهد ماند.
ایزدی گفت: اقدام ایران برای اجازه دسترسی به "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت پارچین، اگرچه یک اقدام تشریفاتی بود، اما می تواند یک گام بسیار مثبت دیگر از سوی تهران تلقی شود و حکایت از این واقعیت دارد که ایران هیچ چیز برای مخفی کردن ندارد.
وی گفت: فعالیت های هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است و اگر غیر از این بود، هرگز توافق برجام امضا نمی شد.
این تحلیل گر مسایل بین المللی گفت: ایران ثابت کرده است که بدنبال تسلیحات هسته ای نیست و جامعه جهانی باید این حقیقت را بپذیرد. هیچ تردیدی در صداقت و تعهد ایران نسبت به توافق برجام وجود ندارد و تهران به آن پایبند خواهد ماند.
آصف ایزدی اظهار داشت که نهادهای ذیربط بین المللی از نزدیک و به دقت اقدامات و گام های ایران را زیر نظر دارند و ایران هم ثابت کرده است که نسبت به تمام فعالیت های خود مسوولانه عمل می کند و تا کنون هیچ موردی که ثابت کند فعالیت های هسته ای ایران از مسیر صلح آمیز منحرف شده، دیده نشده است.
وی کارکرد و نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی را انجام 'نظارت های فنی' و ارائه گزارش های فنی مبتنی بر این نظارت ها توصیف کرد و گفت: آژانس باید این نقش را بدرستی و بدور از هیاهوی سیاسی ایفا کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید دستخوش فضاسازی های سیاسی قرار گیرد و موظف است به وظایف فنی خود به دقت رسیدگی کند و اجازه ندهد گزارش هایی که از بازرسی ها و تحقیقات خود تهیه و ارائه می کند، تحت تاثیر تبلیغات سیاسی برخی دولت ها قرار گیرد.
این دیپلمات پاکستانی تصریح کرد که آژانس بین المللی انرژی نباید گزارش های خود درباره فعالیت های هسته ای ایران را آلوده به چاشنی های سیاسی کند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه هفته جاری در راس هیاتی به دعوت علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر کرد و علاوه بر دیدار با رییس جهموری، وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، در اقدامی تشریفاتی از سایت پارچین و برخی کارگاه های آن بازدید کرد.
حسن روحانی در دیدار آمانو، با اشاره به مذاکرات خوب ایران با کشورهای 1+5 ، از همه این کشورها بخاطر بکارگیری تمام توان خود در طول دو سال مذاکرات که منجر به یک توافق مهم و تاریخی شد، قدردانی و تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی در اجرای توافق نقش مؤثری خواهد داشت.
روحانی وظایف این آژانس را مهم و پیچیده در عرصه فنی، حقوقی و سیاسی توصیف کرد و اظهار داشت: علاقمند هستیم افکار عمومی جهان به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعتماد نمایند، زیرا اعتماد به این نهاد مهم به مردم جهان آرامش می دهد.
 
انتهای پیام /
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *