صدیق شریف: تولید سریال در شهرستان‌ها موفقیت‌آمیز است/تولید آثار بومی تنوع و تغییر به همراه دارد

14:33 - 28 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۱۷۶
بازیگر سریال گیل دخت گفت: از نظر من وقت آن رسیده که از تولید آثار سریالی آپارتمانی یا آثاری که صرفا در شهر تهران اتفاقاتشان می‌افتد پرهیز کنیم، تولیدات سینما و تلویزیون نیازمند تمرکززدایی است، مطمئنا ظرفیت ناب شهرستان‌ها باعث ارتقا کیفیت آثار می شود.

فخرالدین صدیق شریف در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در تله فیلم «مارپیچ» به کارگردانی سعید جلیلی را به پایان رسانده ام، با اینکه نقش کوتاهی در این اثر دارم، اما به طور کلی به نظرم کاری قابل دفاع بوده و در نهایت مورد رضایت مخاطبان قرار خواهد گرفت.  

وی با اشاره به حضورش در سریال «گیل دخت» اضافه کرد: امسال برای بازی در سریال «گیل دخت» جلوی دوربین رفتم و خوشبختانه نقش خوبی را هم ایفا کردم، در این سریال به کارگردانی مجید اسماعیلی در نقش کد خدا ظاهر شده ام که برای خودم جذابیت زیادی داشت.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در همین راستا ادامه داد: به نظرم سریال «گیل دخت» اثری مطلوب مخاطب خواهد بود، زحمت زیادی سر این پروژه کشیده شد، با وجود بحران کرونا تمامی عوامل این ریسک را پذیرفته و برای تولید سریالی با کیفیت تلاش کردند، در صدر آن‌ها از نظرم مجید اسماعیلی کارگردان بسیار دقیقی است، وسواس خاصی داشته و سعی می‌کند تا از هیچ برداشتی به راحتی نگذرد.  

وی درباره زمان پخش سریال «گیل دخت» اذعان کرد: واقعیت امر شخصا در جریان امور پخش اثر نیستم، اما تا آنجا که به من اعلام شده به احتمال فراوان زمستان امسال راهی آنتن تلویزیون خواهد شد. این سریال نزدیک به دو سال فیلمبرداری داشته و قرار بود زودتر پخش شود، اما کرونا و برخی مشکلات دیگر پخش آن را کمی به تاخیر انداخت.  

صدیق شریف درباره نقشش در سریال «گیل دخت» ادامه داد: همانطور که گفتم در این سریال نقش یک کدخدا را بازی می‌کنم، نقش جذابی است و از آنجا که اثر متعلق به بوم گیلان است، همین اتفاق رویارویی با نقش را زیباتر می‌کند، به طور کلی همیشه کار کردن در شمال کشور را دوست دارم، به نظرم پرداختن به مناطق و فرهنگ‌های بومی می‌تواند به شدت در تولید آثار فاخر ما را یاری کند.  

وی در همین رابطه ادامه داد: از نظر من وقت آن رسیده که از تولید آثار سریالی آپارتمانی یا آثاری که صرفا در شهر تهران اتفاقاتشان می‌افتد پرهیز کنیم، تولیدات سینما و تلویزیون نیازمند تمرکززدایی است، مطمئنا ظرفیت ناب شهرستان‌ها باعث ارتقا کیفیت آثار می شود.

صدیف شریف افزود: از نظر من فرهنگ کشورمان پتانسیل و ناگفته‌های فراوانی برای بیان شدن دارد، اگر کارگردانان و تهیه کنندگان ما به سمت فرهنگ بومی بروند تا سال‌ها مشکل فیلمنامه و داستان تازه نخواهیم داشت. هنوز بسیاری از شهر‌های ما بکر و دست نخورده از تولیدات سینمایی و تلویزیونی مانده اند که می‌توان آن‌ها را کشف کرد.  

بازیگر سریال «معمای شاه» افزود: شما فکرش را بکنید شهر‌هایی مثل شیراز، یزد، کرمان، بوشهر، مشهد و بسیاری دیگر از شهر‌ها تا چه اندازه می‌توانند داستان‌های جذابی به سینما و تلویزیون ما اضافه کنند. امروز نیازمند آن هستیم که کمی از مرکزیت گرایی فاصله گرفته و به شهر‌های دیگر برویم. شک نکنید که مخاطب هم از تماشای این آثار لذت خواهد برد، تا چه زمانی می‌توانیم صرفا درباره تهران فیلم و سریال بسازیم و باز هم برای تماشاگر جذاب باشد؟.

صدیق شریف خاطرنشان کرد: امیدوارم بعد از موفقیت فیلم سینمایی «فروشنده» که در خطه شیراز ساخته شده بقیه هم به فکر ساخت آثار در شهر‌های دیگر بیفتند، در سریال سازی هم نمونه‌های موفقی همچون پایتخت و نون خ داشته ایم پس می‌توان امیدوار بود که سوق تولید آثار به شهرستان‌ها قطعا موفقیت آمیز خواهد بود.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *