رئیس دادگستری راور: عزم دستگاه قضایی در برخورد با زمین‌خواران جدی است

11:35 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۸۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: عزم جدی در مسئولین قضایی شهرستان راور وجود دارد تا با قاطعیت و جدیت با زمین‌خواران، متجاوزان به حقوق بیت المال مقابله شود و در این زمینه هیچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

_ ابوالفضل فرحبخش در شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان راور، بیان کرد: عزم جدی در مسئولین قضایی شهرستان راور وجود دارد تا با قاطعیت و جدیت با زمین‌خواران، متجاوزان به حقوق بیت المال مقابله شود و در این زمینه هیچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

وی گفت: مطابق دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی مصوب۱۳۹۹/۰۶/۱۷، هر کس بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، موقوفات، منابع طبیعی، انفال، بستر رودخانه ها، مسیر‌ها و انهار کند مرتکب جرم شده و در راستای حفظ حقوق بیت المال با آن‌ها وفق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: ادارات متولی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور منابع آب، بخشداران و دهیاران باید در صورت مشاهده و دریافت هر گونه گزارش مبنی بر سند سازی، تصاحب و یا تصرف اراضی ملی و دولتی و بلا صاحب، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و فضای سبز مراتب را در اسرع وقت به دادستانی راور گزارش کنند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

وی گفت: سندسازی، تصاحب و یا تصرف اراضی ملی، دولتی، بلاصاحب و تغییرکاربری اراضی کشاورزی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

در ادامه معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور خطاب به روسای ادارات، بخشداران و دهیاران حاضر در جلسه بیان کرد: همه ما در قبال مسئولیت خود پاسخگو هستیم و در حفظ و حراست از حقوق بیت المال باید حساس باشیم، لذا همه مسئولین می‌بایست با رصد دقیق هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی، مراتب را به صورت دقیق و در اسرع وقت به دادستانی گزارش کنند.

مجتبی استوار زاده در پایان خاطر نشان کرد: با همکاری ادارات متولی، کارگروهی در راستای حفظ و حراست از حقوق بیت المال در حوزه تصرفات اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی تشکیل و به صورت مستمر تخلفات و جرایم این حوزه رصد شود تا به صورت سازمان یافته با سود جویان و متخلفان برخورد قاطع وقانونی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *