رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر راه اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز تاکید کرد

13:36 - 24 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۲۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم راه اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز تأکید کرد.

- احمد موقری در جلسه «بحث و بررسی پیرامون سامانه سحاب و چگونگی راه اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز» گفت: در راستای رفع معضلات اجتماعی و سیاسی ناشی از تغییر کاربری اراضی و همچنین لزوم هماهنگی امور و پیشگیری و صیانت از حقوق عامّه و حفاظت از منابع طبیعی و برخورد قانونی با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، بستر رودخانه ها، مسیل‌ها و ... می‌کنند، ضرورت دارد سامانه‌ای مکان محور و یکپارچه با همکاری و مشارکت دستگاه‌های متولی راه اندازی شود تا دستگاه‌های متولی با استفاده از نقشه‌ها و تصاویر ماهواره ای، مختصات ساخت و ساز‌های غیرمجاز را رصد و پایش کنند و اقدامات قانونی خود را با متخلفان به عمل آورند.

وی افزود: این امر مستلزم این است که تمامی دستگاه‌های متولی با سامانه مذکور لینک شوند طوری که داده‌های اطلاعاتی، تغییرات انجام یافته و بروز شدن اطلاعات در سامانه، برای دستگاه‌های متولی قابل مشاهده باشد تا با استفاده از اطلاعات جامع و هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی به نتایج مطلوب رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *