محقق: «دِرب» با عشق به زندگی ساخته شد/عبدالرضایی: فیلم محقق یک نقاشی شاعرانه است

15:15 - 21 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۷۲۴
نشست خبری فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره با حضور اهالی رسانه و عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد.

- نشست خبری فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره با حضور اهالی رسانه و عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد. 

هادی محقق در ابتدای این نشست این فیلم درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: خوشحالم که این فیلم به جشنواره فیلم فجر راه یافت، این فیلم حاصل تلاش صمیمانه گروهی بود که در سخت ترین شرایط و با عشق ساخته شد.

منصور عبدالرضایی درباره همکاری در این فیلم گفت: خوشحالم که بخشی از این فیلم بود و از هادی محقق تشکر می کنم که باعث شد این فیلم که همچون یک نقاشی زیبا بود تولید شود. 

هادی محقق درباره حضور بازیگران شناخته نشده اضافه کرد: ضرورت در این جنس آثار که تلاش در باورپذیری دارد، استفاده از بازیگران شناخته شده لطمات جبران ناپدیری به اثر می زند. به نظر من بکر بودن همه چیز ضرورت این نوع نگاه به سینماست. میخواهم بگویم که این انتخابها به دلیل محدودیت های مالی نبود. 

وی در همین رابطه ادامه داد: اگر فیلم به مستند نزدیک شده به این دلیل است که میخواستم میزان باورپذیری را بالا ببرد. یکی از دلایلی که میزان باورپذیری را کاهش می‌دهد همین انتخاب بازیگران چهره است. به نظر من محتوا باعث ایجاد فرم در اثر می شود، ما وقتی میخواهیم چیزی را بیان کنیم باید آن را در ظرفی بریزیم. این ظرف به نوع زندگی ما و زیستی که می کنیم وابسته است. 

هادی محقق درباره کاراکتر مامور برق در فیلم اضافه کرد: هیچ بدلکاری در این فیلم حضور ندارد و آن شخصیت که از تیر برق بالا می رود خودم به عنوان بازیگر هستم و اعتراف می کنم که در آن صحنه بسیار ترسیدم. به نظر من بدترین حالت انسان ریاکاری است و انتخاب پایانی کاراکتر به دور از این صفت بد است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *