سه پروژه ملیِ اقتصادی در سازمان اتکا افتتاح شد

16:54 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۵۴۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
نمایشگاه قرارگاه اقتصادی سازمان اتکا با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، مدیر عامل سازمان اتکا و جمعی از مسئولان وزارت دفاع، افتتاح شد و پروژه‌های شیلات چابهار، پروژه جوجه کشی مرغ اجداد ایرانی و همچنین پروژه عظیم آبیاری تحت فشاربه بهره برداری رسید.
- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این مراسم پس از احترام به مقام شامخ شهدا و بازدید از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی سازمان اتکا با حضور در جمع مدیران و کارکنان، گفت: سازمان اتکا در شرایط تحریم‌های همه جانبه اقتصادی توانست با به کارگیری دارایی‌های مولد و تکیه بر توانمندی‌های داخلی، اقلام مورد نیاز مردم را در زمان بحران تأمین کند و نقش خود به عنوان یک سازمان کمک کننده به زنجیره تامین غذایی کشور به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه فضا برای تلاش‌های بیشترسازمان اتکا و رسیدن از نقطه‌ی فعلی به نقطه‌ی مطلوب‌تر مهیاست، افزود: سازمان اتکا همواره باید به دنبال جهش باشد ودر این مسیر اثربخش و ره‌گشا ظرفیت‌های عظیم نیرو‌های مسلح را مد نظر قرار دهد.

مرتضی اعلمی مدیر عامل سازمان اتکا نیز در این مراسم، ادامه داد: بر خود می‌بالیم که وظیفه‌ی خدمت رسانی مستقیم و مستمر به ملت شریف ایران و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داریم.

وی در مراسم افتتاح و بهره برداری از دو پروژه شیلات چابهار، تصریح کرد: برنامه‌های شیلات سازمان اتکا با هدف تکمیل زنجیره شیلات کشور شامل ساخت خط کنسرو ماهی به ظرفیت ۲٠ میلیون قوطی در سال، تجهیز، راه اندازی و وارد مدار نمودن دو سردخانه نگهداری دیگر در مجتمع چابهار و افزایش ظرفیت سردخانه مجتمع مزبور به ۳٠٠٠ تن، فراهم سازی زیر ساخت‌های مناسب جهت فرآوری وتولید ۱٠٠٠ تن انواع ماهی صادراتی و تجاری در سال آتی، تکمیل چرخه تولید و پرورش ماهی قزل آلا به ظرفیت تولید ۱٠٠٠ تن در سال و ورود به پرورش سایر ماهیان پرورشی به ویژه ماهی کپور در قفس و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مزارع و منابع آبی موجود، می‌باشد.

مدیر عامل سازمان اتکا در خصوص افتتاح پروژه عظیم جوجه کشی از مرغ اجداد ایرانی توسط شرکت مزرعه نمونه این سازمان، گفت: این مجمتع دامپروی ظرفیت تولید ۱۰ میلیون قطعه مرغ اجداد و اصلاح نژاد شده‌ی ایرانی را داراست و می‌تواند کمک شایانی به تأمین گوشت و پروتئین کشور می‌کند و به تدریج کشور را از واردات در این حوزه بی نیاز و موجب صرفه جویی ارزی به میزان قابل ملاحظه‌ای خواهد شد.

وی در خصوص افتتاح پروژه آبیاری مجتمع شهید بهشتی اتکا در شهرستان دزفول گفت: در این پروژه آبیاری، مصرف آب ۵۶۵ هکتار از مزارع سازمان اتکا در این شهرستان، ۵۵ درصد کاهش می‌یابد.

اعلمی بالابردن راندمان آب از ۳۰ به ۸۵ درصد، بهبود در زمان کشت، کاهش ۶۰ درصدی نیروی کارگری، استفاده ۹۵ درصدی از نهاده‌های زراعی، جلوگیری از فرسایش خاک، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، یک نواختی دوره رشد محصول همراه با افزایش عملکرد و مدیریت آب و بالابردن سطح زیر کشت در شرایط کم آبی را از مهمترین قابلیت‌های دستگاه آبیاری تحت فشار عنوان کرد.
 
سه پروژه ملیِ اقتصادی در سازمان اتکا افتتاح شد
 
سه پروژه ملیِ اقتصادی در سازمان اتکا افتتاح شد

سه پروژه ملیِ اقتصادی در سازمان اتکا افتتاح شد

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *