رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح زنگ حقوق در مدارس راور اجرایی می‌شود

13:08 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۴۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: طرح زنگ حقوق با هدف دانش افزایی حقوقی در مدارس راور اجرایی می‌شود.

 ابوالفضل فرحبخش گفت: نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم که نشان از اهمیت و حساسیت موضوع دارد، باید اقداماتی موثر و عملی برای پیشگیری و کاهش جرایم در جامعه صورت پذیرد. به همین منظور طرح زنگ حقوق در مدارس با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان، اولیا و مربیان اجرایی می‌شود.

وی افزود: امروز یکی از نیاز‌های اساسی جامعه افزایش دانش حقوقی شهروندان است؛ زیرا نداشتن آگاهی عمومی از مسایل حقوقی، باعث افزایش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ورود پرونده‌های متعدد به دادگستری می‌شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم راور بیان کرد: به منظور بالا رفتن سطح دانش حقوقی، آموزش حقوق شهروندی در بستر‌هایی مانند مدارس، فضای مجازی، رسانه‌ها و مساجد صورت می‌پذیرد و بدین منظور دادگستری شهرستان راور طرح‌هایی همانند زنگ حقوق در مدارس، پیشگیری رسانه‌ای و هر مسجد یک حقوقدان را در راور اجرایی کرده است.

معاون دادستان راور نیز در این جلسه گفت: طرح زنگ حقوق در مدارس، یکی از بهترین اقداماتی است که می‌تواند برای پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شود و آشنایی دانش آموزان و اولیای آن‌ها در دراز مدت، نتایج بسیار مطلوبی به دنبال دارد.

مجتبی استوارزاده افزود: همه ادارات به ویژه اداره آموزش و پرورش شهرستان باید با تعامل و هم افزایی و همگرایی با حساسیت و جدیت به منظور تحقق اهداف این طرح گام بردارند تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد آثار و نتایج این طرح در شهرستان باشیم.

معاون دادستان راور در پایان عنوان کرد: توجه ویژه به دانش و آگاهی‌های حقوقی شهروندان در سرنوشت و بهداشت حقوقی آنان اثرگذاری عمیقی دارد و از بروز جرائم، دعاوی و اختلاف در جامعه پیشگیری می‌کند و این آگاه سازی همیشه می‌تواند علاج قبل از واقعه باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *