بازی با سرنوشت بسکتبال ایران؛ عدم اعلام اسامی کاندیداها هم به خاطر کرونا بود؟

10:30 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۳۸۷
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
انتخابات فدراسیون بسکتبال برای سومین بار به تعویق افتاد.

- انتخابات فدراسیون بسکتبال که پس از ۲ بار تعویق قرار بود روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شود، یک بار دیگر به تعویق افتاد و دبیر مجمع انتخاباتی این فدراسیون در اطلاعیه‌ای، دلیل تعویق انتخابات را شرایط کرونایی کشور عنوان کرد. در این اطلاعیه هیچ زمان جدیدی برای برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال اعلام نشده تا بسکتبال کشور همچنان در بلاتکلیفی به سر ببرد.

در خصوص اینکه چرا انتخابات فدراسیون بسکتبال ۳ بار به تعویق افتاد گمانه‌زنی‌های زیادی به وجود آمده است. گفته می‌شود یکی از کاندیدا‌های این فدراسیون به جهت اینکه صلاحیتش احراز نشده توانسته مسئولان وزارت ورزش را مجاب کند که این انتخابات به تعویق بیفتد. اینکه چرا وزارت ورزش اینگونه مقابل درخواست‌های یکی از کاندیدا‌ها موضع منفعلانه‌ای می‌گیرد جای سوال دارد.

ضمن اینکه این ابهام هم وجود دارد که اگر سایر کاندیدا‌ها هم چنین درخواستی می‌کردند و خواهان تعویق انتخابات فدراسیون می‌شدند آیا وزارت ورزش با این درخواست‌ موافقت می‌کرد؟ این اقدام وزارت ورزش باعث ایجاد شائبه مهندسی انتخابات فدراسیون بسکتبال شده است.

شنیده شده محمد پولادگر که به تازگی به عنوان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده مخالف تعویق انتخابات فدراسیون بسکتبال بوده؛ اما برخی از مسئولان وزارت ورزش که ارتباط نزدیکی هم با وزیر ورزش دارند توانسته‌اند حرف خود را به کرسی بنشانند و انتخابات این فدراسیون را برای سومین بار متوالی به تعویق بیندارند.

در شرایطی دبیر مجمع فدراسیون بسکتبال عنوان کرده که به خاطر شرایط کرونا انتخابات فدراسیون بسکتبال به تعویق افتاده که تا به امروز اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده این فدراسیون اعلام نشده است. قطعا عدم اعلام این اسامی ربطی به کرونا نداشته و باید مشخص شود چه کسی یا چه کسانی مانع اعلام این اسامی شده است.

در شرایطی که در چند ماه آینده ورزش کشور روز‌های حساس و شلوغی را در پیش دارد تعویق مداوم انتخابات فدراسیون‌ها به مشکلی تبدیل شده که ردپای منافع شخصی در آن دیده می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *