رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزییات و نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱

8:00 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۲۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: نظام صنفی کشاورزی در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی از حق کشاورزان دفاع می‌کند تا قیمت محصولات و هزینه‌های تمام شده به نفع کشاورز تمام شود.

قاسم پیشه‌ور در گفت‌وگو با میزان، در خصوص قیمت گذاری محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱، گفت: قیمت گذاری محصولات کشاورزی در سال جدید توسط شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود حتی برخی از قیمت‌ها نیز برای سال زراعی جدید اعلام شده است.

وی در خصوص روند بررسی مطالبات کشاورزان از طریق نظام صنفی کشاورزی بیان کرد: قانون گذار ۴ مسئولیت را به نظام صنفی کشاورزی محول کرده که شامل سازماندهی، ساماندهی و نظم بخشی و دفاع از حقوق جامعه بهره برداران است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران بیان کرد: تامین اجتماعی از سال گذشته بر اساس بخشنامه‌ای بیمه کشاورزان را آزاد حساب می‌کرد که طبق پیگیری و شکایات نظام صنفی کشاورزی این بخشنامه ابطال شد بنابراین تامین اجتماعی به استان‌ها نامه‌ای مبنی بر ابطال بخشنامه  ارسال کرد.

پیشه ور اظهار کرد: همچنین نظام صنفی کشاورزی در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی از حق کشاورزان دفاع می‌کند تا قیمت محصولات و هزینه‌های تمام شده به نفع کشاورز تمام شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به این که قیمت تراکتور بی رویه افزایش پیدا می‌کند کشاورزان توان خرید ندارند بنابراین نظام صنفی کشاورزی از منبع قانونی وارد شده و از حقوق کشاورزان دفاع می‌کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران عنوان کرد: نظام صنفی کشاورزی در کمیسیون کشاورزی نیز ورود پیدا کرده و خواسته‌های کشاورزان اعم از آب بها، هزینه‌های تمام شده محصولات کشاورزی، فروش محصولات کشاورزی و استفاده از تسهیلات بانکی را برطرف می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *