افزایش مرگ و میر زندانیان در سیستم زندان‎های انگلیس

11:57 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۱۳۷
گاردین در گزارشی فاش می‎کند که زندانیان در انگلیس بیش از هر زمان دیگری و به دلایل مختلف در حال مرگ در زندان هستند.

- دولت انگلیس علاقه چندانی به اجرای یک سیستم زندان انسانی ندارد که این موضوع به بی توجهی به مردان، زنان و کودکانی منجر شده که در حال حاضر در زندان‌های این کشور در حبس هستند.

به گزارش «گاردین»، آمار‌های جدید وزارت دادگستری انگلیس، نشان می‌دهند تعداد افرادی که پشت میله‌های زندان در انگلیس می‌میرند به بالاترین حد خود از زمان شروع شیوه‌های ثبت فعلی رسیده است.

سیاست‌های دولت انگلیس در قبال زندانیان این موضوع را به‌ طور دردناکی نشان می‎دهد.

حدود ۳۷۱ نفر در سال ۲۰۲۱ در زندان‌های انگلیس جان خود را از دست دادند؛ معادل بیش از یک نفر در هر روز؛ بسیاری از این مرگ و میر‌ها مربوط به ویروس کرونا بوده است؛ ۸۶ نفر در این زندان‌ها خودکشی کردند، در حالی که این رقم برای سال قبل ۶۷ نفر بود؛ مردم در زندان‌های انگلیس همچنان زیر نظر دولت این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

سیستم زندان‌های انگلیس برای مدت طولانی در حمایت از افراد دارای مشکلات روانی ناکام بوده است؛ تحقیقات در سال ۲۰۱۹ نشان داد که احتمال خودکشی زندانیان مرد ۳.۷ برابر بیشتر از عموم مردم انگلیس است اما همه گیری ویروس کرونا به طور قابل پیش بینی این وضعیت را بدتر کرده است.

محدودیت‌های شدید مربوط به ویروس کرونا در زندان‌های انگلیس، ده‌ها هزار نفر را برای ماه‌های متوالی به مدت ۲۳ ساعت در روز در سلول‌های خود حبس کرد به طوریکه به وزرای دولت انگلیس هشدار داده شد که زندان‌های این کشور به «نقاط خطرناک کووید-۱۹» تبدیل خواهند شد و ممکن است خودکشی‌ها افزایش یابد.

داده‌های وزارت دادگستری انگلیس در اکتبر سال گذشته میلادی نشان داد که خودآزاری در میان زندانیان زن در سه ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۱ میلادی ۴۷ درصد و برای جوانان در طول یک سال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مرگ یک نوزاد پس از رها شدن یک نوجوان باردار برای زایمان در سلول خود نشان می‌دهد که شرایط زندان‌های انگلیس تا چه حد وحشیانه شده است.

در همین حال داده‌های جدید نشان می‌دهند که تنها ۱.۳ درصد از پرونده‌های تجاوز جنسی در حال حاضر به دادگاه مراجعه می‌کنند، این در حالی است که تعداد تجاوز‌های ثبت شده به رکورد بالایی رسیده است.

گزارش «گاردین»، در بخش دیگری می‎گوید که در کنار راهبرد‌های پیشگیری، باید جمعیت زندانیان را در انگلیس به شدت کاهش داد؛ این امر مخصوصاً برای زنانی که اکثریت آن‌ها به دلیل جرایم غیرخشونت آمیز زندانی می‌شوند، معقول است؛ حبس مادرانی که به دلیل جرایم غیرخشونت آمیز محکوم می‌شوند، باید پایان یابد.

تحقیقات نشان می‌دهند که جدا کردن کودکان از مادرانشان، اغلب به دلیل یک جرم جزئی و مجازات کوتاه مدت، آن‌ها را در معرض خطر محرومیت از مدرسه، اقدام به خودکشی و استثمار قرار می‌دهد.

کارشناسان هشدار می‌دهند که برنامه دولت انگلیس برای گسترش زندان‌های زنان می‌تواند به این معنا باشد که نوزادان بیشتری می‌میرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *