رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حجازی‌فر: بر خلاف نقش‌هایم بسیار احساساتی هستم/شهدا بیشتر از آنها که زنده ماندند عاشق زندگی بودند

14:25 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۰۶۳
کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» گفت: من خلاف نقشهایی که بازی کردم انسان احساساتی هستم و می‌توانم کلی کار و اثر درباره کودکی خود و اتفاقاتی که در دوران جنگ تجربه کردم بنویسم و بسازم، می‌توانم از اضطراب مادرم در دوران جنگ و عشقی که بین او و پدرم برقرار بود بگویم.

هادی حجازی فر در گفت‌وگو با ، پیرامون پرداخت داستان و موضوعیت فیلم «موقعیت مهدی» گفت: هرکسی در یک فیلم می‌تواند به ابعاد مختلف یک شخصیت بپردازد، ممکن است هر کارگردانی نگاه متفاوتی نسبت به یک شخصیت مشترک داشته باشد اما داستان شهیدان باکری در فیلم موقعیت مهدی آن چیزی بود که خود من تاکید داشتم به آن پرداخته شود. 

وی در همین رابطه ادامه داد: به نظر من هزار نکته را می‌توان در یک فیلم عنوان کرد، این اتفاقات و حوادث و رویدادهایی که مخاطب از زندگی شهید مهدی باکری و حمید باکری می‌بیند آن چیزهایی است که من انتخاب کرده ام و باور کنید غیر این هم نبوده است، به امید خدا در سریال هم می‌بینید که این پرداخت عمیقتر شده است. 

کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» درباره موقعیتهای جنگی فیلم خود اظهار کرد: جنگ با هیچکس شوخی ندارد، من گاها وقتی گفت‌وگوهای پشت بی سیم را می‌شنیدم به خودم میگفت چرا تا این حد با عصبانیت با هم حرف می‌زنند اما همان افراد با هم دوست بودند و بعد همان گفتگوها به خانه هم می رفتند، آن زمان جوانانی حضور داشتند که همه با هم رفیق بودند.

وی در همین رابطه ادامه داد: رفاقتی که در آن زمان میان رزمندگان وجود داشت مثال زدنی است، گاها فکر می‌کردید که با هم بد حرف می‌زنند اما بعدا متوجه می‌شوید که تا چه حد با هم صمیمی هستند. 

حجازی فر درباره تاثیر شخصیت خود در ایفای نقشهای سینمایی اظهار کرد: من خلاف نقشهایی که بازی کردم انسان احساساتی هستم و می‌توانم کلی کار و اثر درباره کودکی خود و اتفاقاتی که در دوران جنگ تجربه کردم بنویسم و بسازم، می‌توانم از اضطراب مادرم در دوران جنگ و عشقی که بین او و پدرم برقرار بود بگویم.

وی در همین راستا تاکید کرد: جنگ خانواده ما را گاها از هم دور می‌کرد، خاطرات و اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس رخ داد مثال زدنی است زیرا اعتقاد دارم که افرادی همچون شهیدان باکری و سایر شهدا بیشتر از همه آنها که زنده ماندند عاشق زندگی بودند. 

حجازی فر درباره حضور برادرش در نقش حمید باکری خاطرنشان کرد: وحید برادرم سالها بازیگر تئاتر بوده است، من سعی کردم بازیگری شبیه تر پیدا کنم اما در نهایت نشد و وحید این نقش را به نظرم درجه بازی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *