بیش از هزار پرونده در هیات‌های حل اختلاف اصناف استان خراسان شمالی به سازش ختم شد

14:13 - 17 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۶۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش در هزار و ۹۵۳ فقره پرونده اختلافی در هیات‌های حل اختلاف اصناف استان خبر داد.

 - حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده در آیین تجلیل از برترین‌های صلح و سازش در هیات‌های حل اختلاف اصناف استا خراسان شمالی بر ضرورت توسعه جهاد تبیین در بین نسل‌های انقلاب اشاره و تصریح کرد:ظلم و ستم و استبداد حکومت منحوس پهلوی و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی که در نتیجه آن شکل گرفت باید برای تمامی نسل‌های متعدد انقلاب در حال و آینده به درستی تبیین و تداعی شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط هیأت‌های حل اختلاف اصناف در استان از حصول سازش در هزار و ۹۵۳ فقره پرونده مطروحه از تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ فقره پرونده اختلافی متشکل در این هیات‌ها خبر داد.

براتی زاده گفت: یقینا این آمار حکایت از عزم و اهتمام جدی هیات‌های حل اختلاف اصناف در ایجاد مصالحه در موارد اختلافی دارد و طبعا اگر این زحمات و تلاش‌ها نبود هر یک از این موارد می‌توانست میزان حجم ورودی پرونده‌های قضایی به شعب و محاکم را افزایش دهد و طبعا این کار ارزشمند توانست از تبعات متأثر از تشکیل پرونده قضایی و دیگر هزینه‌های احتمالی جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: صلح و سازش از دیرباز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و این امر به ویژه در شرایط فعلی که با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستیم و از سوی دیگر در برابر تهاجم و تحریم‌های همه جانبه دشمنان قرار داریم از اهمیت دو چندان برخوردار برخوردار است چرا که این سازوکار مهم و ارزشمند می‌تواند با کاهش التهاب جامعه آرامش را در بین مردم به وجود آورد و نهادینه سازد.

رئیس کل دادگستری استان گفت:ریش سفیدی و احترام به بزرگتر‌هایی که در زمینه صلح و سازش پیش قدم میشوند از قدیم الایام سنتی حسنه بوده و همواره اصلاح ذات البین امری مقدس به شمار می‌رفته و هم اکنون نیز این اصل دینی و اسلامی و البته اخلاقی بسیار مورد احترام و اکرام همگان قرار دارد و خوشحال هستیم که استان خراسان شمالی در این خصوص موقعیت ممتازی در کشور دارد.

براتی زاده بیان کرد:طبعا اگر در هر صنف و قشری تلاش شود تا اختلافات در درون حل و فصل شود شأن و اعتبار آن مجموعه حفظ خواهد شد و این کار آثار و برکات ارزنده‌ای را به دنبال خواهد داشت که باید قدر آن را بدانیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *