تاسیس بیش از 170 موسسه داوری/کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به دادگستری

3:47 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۴۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- مجدد گفت: تاسیس و راه اندازی موسسات داوری در استان مرکزی منجر به رسیدگی به بیش از 800 پرونده قضایی شد که این موضوع کاهش ورودی پرونده به دادگستری این استان را به همراه داشت.
«ابوالفضل مجدد» در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی گفت: بحث داوری یکی از مهمترین کارهای انجام شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دراستان مرکزی در سال جاری است که برای نخستین بار در سطح کشور به صورت آزمایشی در اراک به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: با طراحی و اجرای موفق این مبحث علمی و حقوقی و ارسال نتایج حاصله برای کل کشور توانستیم داوری را از حالت موردی به صورت سازمانی و حرفه ای تبدیل کنیم.

راه اندازی دفاتر 80موسسه داوری


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: در بحث داوری هم اکنون 170 موسسه در استان مرکزی ثبت شده و با تاسیس و راه اندازی دفاتر 80 موسسه برای حداقل 240 نفر از حقوقدانان و دانش آموختگان رشته های حقوق از مراکز آموزش عالی اشتغال آبرومند و با عزت ایجاد شده است.

وی افزود: تا یک ماه آتی کلیه قواعد و آیین نامه های مبحث داوری شامل 200 ماده و تبصره تدوین و چاپ شده و برای ایجاد وحدت رویه موسسات داوری در اختیار آنها قرار می گیرد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان مرکزی گفت:با تاسیس و راه اندازی موسسات داوری در استان به تعداد بیش از 800 پرونده رسیدگی شد که سبب کاهش ورودی پرونده به دادگستری استان شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش ورودی پرونده به دادگستری ها علاوه بر کاهش بار مالی و نیرو بر توان اجرایی می افزاید،گفت:دستگاه قضایی قادر خواهد بود توان خود را در جهت پیگیری و بررسی پرونده ها و موارد کلان و حساس جامعه بپردازد و این یکی از اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرم محسوب می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *