ارائه شیوه‌های نوین تشخیصی در حوزه خدمات آزمایشگاهی

21:20 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۴۴۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- دبیر علمی سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی گفت: کمبود نیروی انسانی و مجهز نبودن آزمایشگاه‌های تشخیص طبی بیمارستان‌های دولتی به تجهیزات نوین آزمایشگاهی، سبب افت توان این مراکز شده که در نتیجه این امر، بیماران به خارج از بیمارستان و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی ارجاع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، عبدالفتاح صراف‌نژاد در آستانه برپایی سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی گفت: هم‌اینک آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی بسیار فعال‌تر بوده و قادر به انجام آزمایش‌های متنوع‌تری هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی، ارائه شیوه‌های نوین تشخیصی در حوزه خدمات آزمایشگاهی است، گفت: انجام برخی آزمایش‌های تشخیصی شامل بیماری‌های عفونی، غربالگری نوزادان و تشخیص اختلالات جنین در زمان بارداری با فناوری‌های نوین گره‌خورده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برپایی این کنگره آشنایی هرچه بیشتر جامعه آزمایشگاهیان کشور با فناوری‌های نوین آزمایشگاهی است و در صورت توسعه این فناوری‌ها نه‌تنها از ارسال برخی نمونه‌ها که هم‌اینک برای تشخیص به خارج کشور فرستاده می‌شود، جلوگیری می‌کند، بلکه به دلیل پتانسیل بالای پزشکی کشور تا چند سال آینده، ایران می‌تواند به‌عنوان یک آزمایشگاه مرجع (رفرانس) در منطقه معرفی شود تا نمونه‌های آزمایشگاهی برای تشخیص طبی به ایران ارجاع شود.

به گفته دبیر علمی سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی از جمله شیوه‌های نوین فناوری‌های نوین آزمایشگاهی، تشخیص برخی بدخیمی‌ها از قبیل سرطان و احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های کلیوی، سال‌ها پیش از ظهور و بروز علائم این بیماری‌هاست که این امر نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها، افزایش عمر افراد و در نتیجه کاهش هزینه‌های درمانی خواهد داشت.

گفتنی است، سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی با رویکرد پزشکی آینده‌نگر 12 تا 14 مهرماه امسال در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پبام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *