مدیر سابق و کارمند امور اراضی گلستان احضار و تفهیم اتهام شدند

16:21 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۳۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان مرکز استان گلستان با تاکید بر اینکه به علت کوتاهی در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز مدیر سابق امور اراضی و یک کارمند سابق این نهاد را احضار و تفهیم اتهام کرده ایم گفت: در حال حاضر این افراد با صدور قرار آزاد هستند و اتهام آن‌ها ترک فعل است.

 - محمود اسپانلو در نشست با خبرنگاران به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستای زیارت، اشاره کرد و گفت: جهادکشاورزی با بی توجهی به حراست از اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی را نیز خلع سلاح کرده است.

دادستان مرکز استان گلستان  با تاکید بر این که در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستای زیارت عزم ما جدی است افزود: در یک ماه اخیر دو جلسه اختصاصی شورای حفظ بیت المال با این موضوع تشکیل شد و کارگروه فراقوه‌ای نیز برای این موضوع راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی، دادستان را به عنوان رئیس نظارتی در موضوع زیارت معرفی کرده است، افزود: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی ربط مکلفند به سرعت هرگونه تخلف و تخطی از قوانین را به دادستان استان اطلاع دهنند و هماهنگی لازم را در مقابله با دادسرا داشته باشند.

دادستان مرکز استان گلستان با تاکید بر اینکه به علت کوتاهی در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز مدیر سابق امور اراضی و یک کارمند سابق این نهاد را احضار و تفهیم اتهام کرده ایم گفت: در حال حاضر این افراد با صدور قرار آزاد هستند و اتهام آن‌ها ترک فعل است.

اسپانلو از ساخت و ساز غیرمجاز بیش از ۵ هزار مورد در روستای زیارت خبر داد و تصریح کرد: کوتاهی نهاد متولی در برخورد با این پدیده کاملا محرز است، زیرا تنها کمتر از یک هزار مورد به دستگاه قضا گزارش شده که آن هم پس از گذشت چند سال بود که عملا برخورد را سخت کرده است.

وی با انتقاد از سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر عدم اختصاص امکانات به امور اراضی حتی در حوزه منابع انسانی، ادامه داد: رسالت جهاد کشاورزی فقط توزیع کود و سم نیست و قطعا حفاظت از زمین‌های کشاورزی را هم‌باید در دستور کار قرار دهد که متاسفانه تا کنون نسبت به آن غفلت کرده و باید متولیان آن پاسخگو باشند.

دادستان مرکز استان با تاکید بر لزوم توجه به اقتدار سازمان امور اراضی، اضافه کرد: به رئیس سازمان جهادکشاورزی اخطار می‌دهیم که در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز منفعلانه عمل نکند، زیرا کوتاهی‌ها کار را به جایی رسانده که مقابله را بسیار سخت کرده است.

اسپانلو در مورد تخریب و انسداد چاه غیرمجاز در استان نیز با انتقاد از برخی کوتاهی‌های ممتد در سال‌های گذشته، افزود: ۴۰۰ حکم انسداد از سال‌های گذشته بر زمین مانده بود که ورود کرده ایم و با تعیین مهلت زمانی در سراسر استان امور آب را مکلف به اجرای این آرا کرده‌ایم.

وی با درخواست از رسانه‌ها برای حمایت و کمک به دستگاه قضایی برای برخورد با تخلفات، تاکید کرد: ما رسانه‌ها را در کنار خودمان به عنوان یکی از محور‌های توسعه برخورد با تخلفات می‌دانیم.

اسپانلو درباره موضوع پتروشیمی گلستان هم گفت: پتروشیمی استان هیچ مشکل حقوقی ندارد و هر سرمایه گذار و شرکت هلدینگی که قصد ورود برای سرمایه گذاری در این بخش را دارد بدون نگرانی وارد استان شود و قطعا از حمایت‌های قضایی هم برخوردار خواهد بود تخلف هیئت مدیره سابق پتروشیمی استان هم در شعبه سوم بازپرسی دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است و قطعا با این افراد که سبب بلاتکلیفی ۱۵ ساله این طرح شده اند برخورد خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *