کارشناس مسائل بین‌الملل: گفت‌و‌گو‌های وین پیشرفت خوبی داشته است

14:05 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۳۳۲
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: روند گفت‌وگو‌های وین دراین دور پیشرفت خوبی داشته و بسیاری از پرانتز‌ها برطرف شده است.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با میزان، در مورد اظهارات طرفین در گفت‌وگوهای وین طی تنفس یک هفته‌ای، گفت: هیئت‌های مذاکره‌کننده برای اخذ تصمیمات سیاسی به پایتخت‌های کشورهایشان بازگشته‌اند و این بازگشت به معنای به بن‌بست رسیدن مذاکرات نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی موارد درروند گفت‌وگوها نیازمند اخذ تصمیمات سیاسی توسط مقامات عالی کشورهاست لذا طرف‌های مذاکره‌کننده به مدت یک هفته به پایتخت‌هایشان بازگشتند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه بسیاری از موارد اختلافی در مذاکرات رفع تحریم‌ها کم شده، گفت: روند گفت‌وگوها در این دور پیشرفت خوبی داشته و بسیاری از پرانتزها برطرف شده است.

بی‌اعتمادی به آمریکا؛ ریشه موانع بر سر راه گفت‌و گوها

شفیعی با اشاره به موانع احتمالی بر سر راه گفت‌وگوهای وین، اظهار کرد: ریشه موانع بر سر راه گفت‌وگوها، مربوط به آمریکاست. یعنی اینکه ایران نسبت به اجرای توافق‌ها توسط آمریکا بدبین است لذا به دنبال ایجاد راهکارهایی است که خروج ایالات‌متحده از برجام را برایش هزینه‌بردار کند.

توافق خوب باید قابلیت اجرایی داشته باشد

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ویژگی‌های توافق خوب، خاطرنشان کرد: توافق خوب باید مرضی‌الطرفین یعنی اینکه یک توافق برد-برد باشد و قابلیت اجرایی داشته تا در مسیر اجرا با چالش مواجه نشود.

شفیعی در پایان بیان کرد: توافق خوب باید توأم بااراده سیاسی و حسن نیت باشد.

 


برچسب ها: برجام وین مذاکرات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *