موج استعفای مقام‎های دولتی انگلیس در پی رسوایی «پارتی گیت»

11:47 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۲۳۶
رسوایی اخیر نخست وزیر انگلیس بر سر برگزاری مهمانی در ساختمان‎های دولتی به چالشی اساسی برای دولت وی تبدیل شده است.

یکی دیگر از دستیاران ارشد «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، در پی رسوایی «پارتی گیت»، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش پایگاه «پرینت»، با استعفای این دستیار ارشد، شمار استعفاهای مقام‎های نزدیک به نخست وزیر انگلیس بر سر رسوایی «پارتی گیت» به پنج نفر رسیده است.

این رشته استعفاها در روز جمعه ادامه یافت و وب سایت حزب حاکم محافظه کار انگلیس، گزارش داد که «النا ناروزانسکی»، معاون سیاستگذاری دولت انگلیس، دومین مشاوری است که از واحد سیاستگذاری «داونینگ استریت»، استعفا می‎دهد.

«منیره میرزا»، رئیس سیاستگذاری نخست وزیر انگلیس، «دن روزنفیلد»، رئیس دفتر، «مارتین رینولدز»، منشی اصلی، و «جک دویل»، مدیر ارتباطات، همگی پست خود را در عرض چند ساعت از یکدیگر ترک کردند.

این استعفاها پس از تحقیقاتی صورت می گیرد که نشان می‎دهد در حالی که تمامی انگلیس در قرنطینه و محدودیت‎های سخت کرونایی قرار دارشتند، مقام‎های دولت این کشور در «داونینگ استریت» به برگزاری مهمانی مشغول هستند.

«نیکی داکاستا»، دستیار سابق نخست وزیر انگلیس، می‎گوید «ناروزانسکی یکی از اصولی ترین زنانی است که من می‎شناسم و استعفای وی یک ضرر بزرگ دیگر برای واحد سیاستگذاری دولت انگلیس است.»

در همین حال، «گرِگ هندز»، وزیر بازرگانی و انرژی انگلیس، می‎گوید که جانسون با ایجاد تغییراتی پس از درگیری بر سر «پارتی گیت»، مسئولیت تیم نخست وزیری را بر عهده می گیرد.

استعفای دستیاران ارشد نخست وزیر انگلیس در حالی صورت می‎گیرد که جانسون ۵۷ ساله با سوالات فزاینده‎ای درباره ریاست خود از درون حزبش مواجه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *