رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اگر سایر اجتماعات تعطیل شود اعتکاف نیز برگزار نخواهد شد

8:24 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۲۲۳
معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری گفت:اگر اجتماعات تعطیل شود ما هم تعطیل می‌کنیم، اما اگر سایر اجتماعات دیگر تعطیل نشود، اعتکاف نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمی پور در گفت‌وگو با میزان در مورد شرایط برگزاری اعتکاف دانشجویی در شرایط موجود کرونا در کشور گفت: طبیعی است که در شرایط موجود کشور تصمیم عمومی برای سراسر کشور نمی‌توانیم بگیریم.


وی ادامه داد: به هر حال موقعیت شهر‌ها و استان‌ها در درگیری با این بیماری متفاوت است، در موضوع اعتکاف ما تصمیم بر این داریم که استان‌ها و دانشگاه‌ها به صورت مستقل با شرایط داخل شهری که در آن قرار است اعتکاف برگزار شود تصمیم بگیرند.


وی گفت :از این رو در اگر شهری شرایط مناسب نبود برای مثال تا زمان برگزاری نارنجی و یا قرمز شد و سطح شیوع بالارفت برگزار نشود.


وی افزود: چرا که ما هم تابع تصمیمات کلان کشور و مقررات ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

حجت الاسلام فاطمی پور ادامه داد: اگر اجتماعات تعطیل شود ما هم تعطیل می‌کنیم، اما اگر سایر اجتماعات دیگر تعطیل نشود، اعتکاف نیز برگزار خواهد شد.


وی گفت: از ابتدا هم از دوستانمان که مقدمات این مراسم را فراهم میکردند نیزخواهش کرده بودیم که ظرفیت به گونه‌ای در نظر گرفته شود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن امکان پذیر باشد مثال در مکان‌هایی که سال‌های گذشته با ۱۰۰۰ نفر ما اعتکاف داشتیم با یک ظرفیت حداقلی ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر باشند ضمن اینکه افرادی که واکسینه شده اند و همچنین علائم ندارند بتوانند حضور پیدا کنند.


وی ادامه داد: اما باز با رعایت همه این موارد ممکن است برخی از شهر‌ها فضا قرمز شود و مجبور شویم برنامه را تعطیل کنیم خیلی اصراری به برگزاری این برنامه در شرایط بیماری نداریم چرا که این برنامه عبادی یک فرصت معنوی است که ماه تکلیف خود می‌دانستیم که مقدمات بهره‌مندی از این فرصت را برای معتکفان فراهم کنیم.

فاطمی پور در پایان گفت:در موضوع اعتکاف  ما باید تمهید مقدمات می‌کردیم که انجام گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *