مشکل اساسی‌ واردکنندگان حبوبات؛عدم به روزرسانی قیمت ها در سایت ارزش گذاری گمرک است

8:02 - 14 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۸۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیر انجمن حبوبات گفت: اساسی‌ترین مشکلی که واردکنندگان حبوبات را نگران می‌کند عدم به روزرسانی قیمت در سایت ارزش گذاری گمرک است.

سید عبدی افتخاری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص درج قیمت تولید‌کننده بر روی بسته‌بندی حبوبات، گفت: طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها به منظور شفافیت در قیمت‌ است، ضمن اینکه شفاف‌سازی خوب است باید با کارشناسی این طرح اجرا شود.

وی افزود: طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی حبوبات قرار است از تاریخ ۲۳ بهمن اجرا شود و در حال حاضر فقط ابلاغیه این طرح صادر شده است.

دبیر انجمن حبوبات بیان کرد: در این طرح هزینه‌های بعد از تولیدکننده به صورت دقیق و کارشناسی شده دیده نشده است یعنی توزیع‌کننده و شرکت‌های پخش را باید در نظر بگیرند.

افتخاری اظهار کرد: درصد و سود هزینه‌هایی که اعمال شده است نیاز به نگاه کارشناسی دارد، زیرا توزیع در تهران با شهر زاهدان یک قیمت نیست و فرق دارد؛ همچنین سود توزیع‌کننده و فروشنده نهایی نیز باید سود معقولی باشد.

وی خاطر نشان کرد: اساسی‌ترین مشکلی که واردکنندگان حبوبات را نگران می‌کند عدم قیمت به روز در سایت ارزش گذاری گمرک است.

عنوان کرد: حدود یک سال است که درگیر به روز رسانی قیمت‌ها در سایت ارزش گذاری گمرک هستیم، ولی اداره کل دفتر گمرک هر روز این امر را به تعویق می‌اندازد و سایت گمرک هنوز هم به روزرسانی نشده است.


افتخاری بیان کرد: نزدیک به ۴۰ درصد حبوبات کشور از طریق واردات تأمین می‌شود بنابراین تا زمانی که قیمت‌ها شفاف نباشد تجار و بازرگانان دچار مشکلات عدیده می‌شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *