دادستان منوجان برای امحای صحیح زباله های عفونی دستور ویژه صادر کرد

16:16 - 12 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۵۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان گفت: امحای صحیح زباله‌های بیمارستانی به طور ویژه در دستور کار دادستانی قرار دارد و تذکرات و هشدار‌های لازم به دستگاه‌های متولی داده شده است.

 - مصیب آسیابانی در حاشیه بازدید از محل دفن و جمع آوری زباله‌های منوجان، دستورات لازم را در خصوص امحای صحیح زباله‌های عفونی صادر و بیان کرد: شبکه بهداشت و اداره محیط زیست به عنوان متولیان اصلی در امر امحای صحیح زباله‌های عفونی باید وارد عمل شوند و نتیجه اقدامات خود را در ارتباط با این موضوع را به دادستانی شهرستان ارسال کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان گفت: دادستانی تا رسیدن به نتیجه مطلوب این موضوع را رها نخواهد کرد و مذاکرات و مکاتبات با دستگاه‌های متولی را در این باره ادامه خواهیم داد؛  طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات برای هر اقدامی که باعث تهدید بهداشت عمومی و محیط زیست شود، مجازات تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها که در این زمینه وظایف قانونی دارند باید در اجرا و تبعیت از قانون پیشگام شوند، در غیر این صورت افرادی که تخلف کنند در هر سمتی که باشند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

آسیابانی اظهار کرد: با توجه به خطرات زباله‌ها برای سلامت مردم، دادستانی منوجان در رابطه با حل این معضل احساس مسئولیت می‌کند و در صورتی که مشخص شود در این باره سهل انگاری صورت می‌گیرد به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد.


برچسب ها: دادستانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *