افزایش خودکشی و بیماری‎های روانی در میان زندانیان در انگلیس

13:17 - 17 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۹۷۷
یک گزارش از افزایش خودکشی و بیماری روانی در میان زندانیان در انگلیس پرده برمی‎دارد.

- وزارت دادگستری انگلیس اخیرا در گزارشی فاش کرد که تعداد خودکشی‌های زندانیان در این کشور ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «گاردین»، زمانی که کووید شیوع پیدا کرد، به هزاران زندانی در انگلیس دستور داده شد تا ۲۳ ساعت در روز در سلول‌های خود بمانند.

این نوع حبس نزدیک به حبس در سلول انفرادی، به ادعای مقام‎های زندان‌ها گسترش ویروس را کُند کرد و حملات به زندانیان و افسران زندان را کاهش داد؛ به همین دلیل است که آن‌ها به فکر حفظ قرنطینه پس از پایان کووید هستند اما این در واقع یک فاجعه سلامت روان بوده است.

مقام‎های زندان‎های انگلیس سوابق مناسبی را درباره سلامت روان زندانیان نگه نمی‌دارند، چرا که می‌دانند مردم انگلیس به آن اهمیتی نمی‌دهند.

کمیته عدالت عوام انگلیس، می‎گوید که بهترین حدس می‌تواند این باشد که ۷۰ درصد از زندانیان در انگلیس دو یا چند بیماری روانی دارند.

حبس کردن زندانیان در انگلیس در سلول‌ها به مدت ۲۳ ساعت در روز، هفته به هفته، ماه به ماه، بسیاری را به سمت آستانه صبر و تحمل و بیش از آن سوق داده است.

این گزارش می‎گوید که اخیرا افسران زندان انگلیس، «چارلی تاد» را در یک سلول جداسازی در زندان «دورهام» در حالی که حلق آویز بود، یافتند؛ زندانبانان اگر او را زودتر پیدا می‌کردند شاید او نجات می‌یافت.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که در زمان این حادثه، چهار نفر از زندانبانانی که باید سر پست خود می‌بودند، در محل کارشان حاضر نبودند.

زندان‌های انگلیس مملو از زندانیانی مانند «چارلی تاد» است که عمر خود را در بازداشت یا محکومیت‌های بیهوده و خطرناکی گذرانده‎اند؛ چرا که زمانی برای ارائه درمان یا توانبخشی به آن‌ها وجود ندارد.

«گاردین»، در بخش دیگری می‎گوید که دولت انگلیس به اندازه‌ای این زندانیان را نگه می‌دارد تا شغل خود را از دست بدهند؛ بنابراین این افراد به دور از تعجب باز هم مرتکب جرم می‌شوند.

نگارنده معتقد است به زودی، افراد بیشتری در انگلیس به زندان فرستاده خواهند شد؛ داخل زندان خواهند رفت، بیرون خواهند آمد و دوباره به داخل زندان خواهند رفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *