۵ هزار فروشگاه زنجیره‌ای ۵۰ هزار کسب‌وکار را تعطیل می‌کند/صنوف خُرد به‌سختی به کسب‌وکار خود ادامه می‌دهند

8:00 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۳۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به غول تبدیل‌شده‌اند و این در حالی است که صنوف خرد به‌سختی به کسب‌وکار خود ادامه می‌دهند و اگر دولت ورود نکند وضعیت بدتر از این خواهد شد.
سید محمود هاشمی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تأثیر رشد بی‌رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر وضعیت اصناف بابیان اینکه بدترین حرکتی که در کشور ما انجام شد رشد رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور است، افزود: این در حالی است که خود من یکی از امضاکنندگان اساسنامۀ تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای در زمان تصدی سمت معاونت اتاق اصناف ایران بوده‌ام.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس تصور نمی‌کرد با ایجاد فروشگاه‌های زنجیره این بلاها بر سر مردم و اصناف خرد بیاید یعنی این فروشگاه‌ها با ایجاد انحصار موجب کاهش کمیت و کیفیت کالاها در بازار شده‌اند، اضافه کرد: از طرفی فروشگاه‌های زنجیره‌ای حرکت صحیحی برای بهبود سبد معیشت مردم انجام نداده‌اند و به‌جای خدمت به مردم در خدمت خودشان هستند.

به گفتهٔ رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به غول تبدیل‌شده‌اند و این در حالی است که صنوف خرد به‌سختی به کسب‌وکار خود ادامه می‌دهند و در صورت عدم ورود و کنترل دولت این وضعیت بدتر از این خواهد شد.

هاشمی ایجاد ۵ هزار فروشگاه زنجیره‌ای را موجب تعطیلی ۵۰ هزار کسب‌وکار دانست و افزود: این به‌رغم این است که فکر می‌کردیم ایجاد این فروشگاه‌ها موجب تعدیل و کاهش قیمت اجناس در بازار شود.

این فعال حوزه اصناف در پایان عنوان کرد: ان شاءالله با کنترل و نظارت دولت بر کار این فروشگاه‌ها و کمک اتاق اصناف از انحصار مرکزی فروشگاه‌های زنجیره‌ایجلوگیری بشود به دلیل این‌که با حضور و ریاست این فروشگاه‌ها در مرکز کنترل این فروشگاه‌ها در استان‌ها مشکل است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *