رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشریح آخرین وضعیت پرونده عاملان آزار و اذیت یک زن توریست خارجی

8:51 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۱۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- اسماعیلی گفت: پرونده 4 تبعه کشور افغانستان که به صورت غیرمجاز در ایران حضور داشتند و یک زن توریست خارجی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند به دادگاه کیفری یک ارسال شد.
«غلامحسین اسماعیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با تشریح جزییات دستگیری 4 نفر از اتباع افغانی غیرمجاز که یک زن توریست خارجی را در مسیر کوهستانی فرحزاد در تهران مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، بیان کرد: با اقدام به موقع دستگاه قضایی این افراد در تهران و خارج از شهر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: پرونده در دادگاه کیفری یک در دست بررسی است و اینکه آیا تجاوز رخ داده است یا خیر، به نظریه پزشکی قانونی بستگی دارد و دادگاه این موضوع را رسیدگی و حکم قطعی را اعلام می‌کند.

اسماعیلی تصریح کرد: آنچه که رخ داده است از نظر دادگاه مشخص می‌شود.

به گزارش ، روز شنبه  در یکی از مسیرهای کوهستانی شهر تهران چهار نفر تبعه افغانستانی غیرمجاز یک زن توریست را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

به دنبال این حادثه فرد مذکور با مراجعه به کلانتری محل به طرح شکایت پرداخت که عوامل کلانتری بلافاصله در صدد شناسایی متعرضین برآمدند و موفق شدند یک نفر از متهمان را که در یکی از نقاط کوهستانی مخفی شده بود را دستگیر نمایند.

در ادامه و طی یک سلسله عملیات خاص پلیسی سه نفر دیگر از متجاوزین که به سمت مرز افغانستان متواری شد بودند مورد شناسایی قرار گرفته و در کمتر از 24 ساعت در یکی از شهرستانهای مرزی کشور دستگیر و در نهایت هر چهار نفر متهم به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی شدند.

در جریان تحقیقات از توریست 23 ساله، مشخص شد او از کوهنوردان حرفه ای بوده که 14 شهریور امسال از طریق مرز ارمنستان وارد ایران شده بود. شاکی به ماموران گفت: کوه های ایران را در اینترنت دیده بودم و علاقه زیادی به کوهنوردی در تهران داشتم.
در حال کوهنوردی در منطقه فرحزاد بودم که چهار مرد جوان سد راهم شده و با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

نتیجه اقدامات پلیس تهران برای دستگیری چهار مرد متجاوز نیز از طریق پلیس اینترپل به سفارتخانه های مربوطه اعلام شد.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *