بقایی: چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلمسازان جوان است

14:00 - 01 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۰۸۰۸
بازیگر سریال «توی گوش سالمم زمزمه کن» گفت: با توجه به فهرست آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر به عینه شاهد این هستیم که امسال جشنواره برای فیلمسازان جوان است، این اتفاق می‌تواند سراسر نکات مثبت باشد، هرچند شاید این انتخاب ریسک بالایی داشته باشد اما در هر صورت آینده سینما همین جوانان هستند .

بهروز بقایی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: خوشحالم که خداوند لطف کرد، یکسال دیگر زنده باشم و باز هم بتوانم شاهد برگزاری این جشنواره شوم، از نظر من جشنواره فیلم فجر می‌تواند نماد و الگوی یکسال آتی سینمای کشور باشد، یعنی این جشنواره با هر کیفیتی که برگزار شود به نوعی نشان می‌دهد که در یکسال پیش رو مخاطبان با چه سینمایی روبرو می شوند. 

وی در همین راستا ادامه داد: فارغ از سینمای کمدی گیشه، به طور معمول فیلمهای خوبی در جشنواره فیلم فجر معرفی می‌شوند، همین معرفی آثار در جشنواره فیلم فجر در ادامه می‌تواند باعث معرفی این فیلمها به مخاطبان و پس از آن موفقیتشان در گیشه باشد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ادامه داد: به عنوان مثال یک فیلم به جشنواره آمده، درباره آن نقد و نظر نوشته می‌شود و در نهایت جایزه می‌گیرد، طبیعتا مردم می گویند که باید این فیلم را دید و فهمید که چرا تا این مورد گفت‌وگو قرار گرفته است. 

وی در همین رابطه افزود: با توجه به فهرست آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر به عینه شاهد این هستیم که امسال جشنواره برای فیلمسازان جوان است، این اتفاق می‌تواند سراسر نکات مثبت باشد، هرچند شاید این انتخاب ریسک بالایی داشته باشد اما در هر صورت آینده سینما همین جوانان هستند و تا وقتی که به آنها بها ندهیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که فیلم خوب بسازند.

بازیگر سریال «توی گوش سالمم زمزمه کن» در همین رابطه تاکید کرد: وقتی این جوانان فیلمهایشان را در جشنواره فیلم فجر اکران کنند طبیعتا می‌توانند با نقاط ضعف و قوت اثرشان روبرو شوند، تا در صورت امکان برای اکران عموم آنرا اصلاح کنند و یا مشکل اصلاح شدنی نبود برای فیلم های بعدی خود از این نقاط ضعف و قوت درس بگیرند. 

این بازیگر پیشکسوت سینما درباره تماشای آثار جشنواره فیلم فجر افزود: امیدوارم که بتوانم در زمان برگزاری جشنواره بتوانم به تماشای آثار بنشینم، از همان جوانی هم دیدن فیلم در جشنواره برایم جذاب بوده است، آن زمانها همه بلیت فروشی در گیشه بود و ما مدتها در صف می ایستادیم و به شوق دیدن فیلمهای جشنواره انتظار می کشیدیم. 

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: یکی از لذتبخش ترین اتفاقات سینمایی هر سال جشنواره فیلم فجر است، تماشای فیلم در کنار دوستان و دیگران، گپ و گفت در مورد فیلمها و تماشای آنها به صورت پشت سرهم به نوعی هم فال است و هم تماشا. امسال هم تمام سعی ام را می‌کنم که خودم را به جشنواره برسانم و بتوانم آثار این کارگردانان تازه نفس را از نزدیک مشاهده کنم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *