موانع ومشکلات فرایند ثبت شرکت‌ها در فضای کسب و کار بررسی شد

16:32 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۰۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اولین سمینار هفتگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با عنوان سه شنبه‌های مطالعاتی با حضور اساتید، مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشوروجمعی از کارکنان برگزارشد.

- اولین سمینار هفتگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با عنوان سه شنبه‌های مطالعاتی با حضور اساتید، مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وکارکنان ستادی و حرفه و ثبت شرکت‌ها با محوریت بررسی موانع ومشکلات فرایند ثبت شرکت‌ها و فضای کسب و کار برگزارشد.

اساتیدی ازدانشگاه تهران و فعال در کمیسون‌های مختلف قضایی و هیات مقررات‌زدایی و پژوهشگاه قوه قضاییه حضور داشتند و موانع و مشکلات مربوط به ثبت شرکت‌ها و فضای کسب و کار و معیار‌های بانک جهانی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نسبت به بحث ایرادات موضوع ثبت الکترونیکی صورتجلسات مجامع عمومی و هیات مدیره، افزایش و کاهش سرمایه و ثبت تاسیس و تغییرات مطالبی در ۱۲ عنوان بیان شد.
 
همچنین این اساتید مباحث مربوط به بانک جهانی و چگونگی اجرای آن و بهبود فضای کسب و کار و تجزیه و تحلیل قوانین و مقررات موضوعات مربوط به لایحه قانون تجارت و آخرین نوآوری‌ها و پیشنهادات در لایحه ثبت اشخاص حقوقی را برای عموم حاضران تشریح و  فلسفه حقوق تجارت و اصل رسمیت و فرق بین حقوق تجارت وحقوق ثبت شرکت‌ها را بیان کردند.
 
در پایان مباحث با پرسش و پاسخ حاضرین و اساتید ادامه یافت و مقرر شد  این جلسات به صورت مستمر تا پایان سال ادامه داشته باشد  و مطالب جلسات پیاده‌سازی و تبدیل به کتاب شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *