قضات به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس توجه کنند

15:01 - 09 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۶۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری زنجان خواستار توجه قضات به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شد.

 -حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در دومین دور از بازدید‌های سرزده از حوزه‌های قضایی به همراه معاونین با حضور در شهرستان خدابنده بصورت سرزده از بخش‌های مختلف دادگستری و دادسرای خدابنده بازدید کرد.

وی در دیدار با رئیس دادگستری، دادستان و قضات حوزه قضایی خدابنده  در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه گفت: اقدامات دادگستری شهرستان خدابنده نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته که نشان از همراهی و همکاری ارزشمند قضات و کارکنان مجموعه است.

رئیس کل دادگستری زنجان بر ضرورت احصاء اطلس جرایم شهرستان خدابنده تأکید کرد و گفت: اولین گام در اقدام پیشگیرانه و رسیدگی و اعمال قانون در جرائم، داشتن اطلاعات دقیق از جرائم است.

 

رئیس شورای قضایی استان استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از بروز برخی مشکلات برای زندانیان بویژه خانواده زندانیان بسیار موثر و مهم برشمرد و خواستار توجه قضات به این امر شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار، ورودی پرونده‌های شهرستان خدابنده نسبت به سنوات گذشته افزایشی نبوده تصریح کرد:با توجه به این امر و برخورداری خدابنده از نیروی قضایی و اداری انتظار داریم در رسیدگی به پرونده‌ها بخصوص تعیین و تکلیف پرونده‌های مسن اهتمام مضاعف شود و در پایان سال شاهد این چنین پرونده‌ها نباشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *