قالیباف: شهید سلیمانی جز در راه خدا سخنی نگفت و گامی برنداشت

10:50 - 09 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۵۴۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس با بیان اینکه شهید سلیمانی جز در راه خدا سخنی نگفت و گامی برنداشت، گفت: این انقلاب و این امام و مکتب او توانست فردی مانند شهید سلیمانی تربیت کند.

- محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم گردامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی جز در راه خدا سخنی نگفت و گامی برنداشت؛ این انقلاب و این امام و مکتب او توانست  فردی مانند شهید سلیمانی  تربیت کند.

وی افزود: سردار دلها از فرماندهان مدیر، مدبر و شجاع دوران جنگ شد و این مسیر مجاهدت را به مدت چهل سال ادامه داد و هژمونی آمریکا را به هم زد و باعث عزت مسلمین و جامعه اسلامی شد و دل همه آزادگان را زنده کرد. 

رئیس مجلس تصریح کرد: هرگز مسئولیت، جایگاه و مشغله کاری نتوانست مانع مردمی بودن شهید سلیمانی شود، تمام یگان‌های ما در دوران دفاع مقدس و مجموعه شاکله فرماندهی شهید سپهبد سلیمانی از توده‌های مردم بودند و سرداران بزرگی که در جبهه به شهادت رسیدند دلیل بر این ادعااست.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی از پرورش یافتگان مکتب انسان ساز قرآن و امام راحل بود که ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست مبارزه و جهاد برنداشت.

رئیس مجلس در ادامه به عملیات زشت و پلید آمریکایی علیه شهدای مقاومت به ویژه شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این عملیات تمامی ادعا‌های استکبار جهانی در خصوص دفاع از حقوق بشر و قوانین بین المللی را به همگان نشان داد.

قالیباف عنوان کرد: امروز گردهم آمده ایم تا دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت بگوییم، تسلیت از این جهت که نظام اسلامی ایران و جبهه مقاومت یک فرمانده مدیر، مدبر، مخلص و مجاهد را از دست داد.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی از این جهت که ایشان با تاسی از آیات الهی، مکتب اهل بیت (ع) و به لطف نظام اسلامی بنا نهاده توسط امام خمینی (ره) توانست از یک خانواده ضعیف روستایی به درجات عالی انسانیت و محبوبیت برسد جای تبریک و تهنیت دارد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی به برکت انقلاب و دفاع مقدس توانست استعداد‌های نهان خود در حوزه نظامی گری را شکوفا کند، تصریح کرد: این شهید بزرگوار در سن ۲۵ و ۲۶ سالگی با خلاقیت و نبوغ ذاتی خود توانست به یکی از موفق‌ترین فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی تبدیل شود.

قالیباف سپس گفت: شهید سلیمانی با نبوغ و استعداد مثال زدنی خود توانست در طول چهل سال مدیریت و درایت و صلابت خود به یک فرمانده نظامی تبدیل شود که هژمونی ارتش آمریکا و استکبار جهانی در منطقه را به هم بریزد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد خوب و موثر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی موجب عزت و شرف مسلمانان و آزادی خواهان جهان شد، بیان کرد: نظام اسلامی ایران به تربیت چنین فرمانده نظامی افتخار می‌کند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی علاوه بر استعداد نظامی به عنوان شخصی مردمی، مخلص، مومن و متعهد به ارزش‌های انسانی و اسلامی نیز معروف بود و سردار سلیمانی در ۴۰ سال پس از انقلاب همواره در حال مجاهدت و مبارزه بود، ایشان همیشه در صحنه‌های دفاع از ارزش‌ها و امنیت کشور و منطقه نقش بسزایی داشت، ولی با این حال مردم این شهید بزگوار را طی شش سال آخر عمرش آنگونه که باید شناختند.

قالیباف اظهار داشت: شهید سلیمانی پس از دفاع مقدس در ایجاد امنیت در مرز‌های جنوب شرقی کشور نقش بسزایی داشت و پس از آن نیز ۲۱ سال در سپاه قدس به انجام ماموریت مشغول بود.

وی ولایت مداری را از ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: تمامی سلول‌های بدن ایشان در خدمت، ولی امر زمان خود و رهبر معظم انقلاب بود، ایشان همیشه تسلیم و تعظیم در مقابل، ولی امر خود داشتند، سردار سلیمانی در صحنه‌های کمک به مردم در زلزله، سیل و سایر اتفاقات همواره در کنار مردم بود با اینکه خیلی مواقع مسئولیتی متوجه ایشان نبود.

قالیباف با بیان اینکه یوم الله ۹ دی روز بیعت مردم با راه امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: ۹ دی روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب است که ملت بزرگ ایران بصیرت، ولایت مداری و دفاع از ارزش‌ها را به جهانیان و دشمنان نشان دادند، ۹ دی روز حضور در میدان، روز نه گفتن به کسانی که به دنبال زیرپا گذاشتن ارزش‌ها بودند و روز نه گفتن به افرادی بود که امنیت جامعه را هدف قرار داده بودند است.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه ملت ایران در روز ۹ دی مانند هشت سال جنگ تحمیلی و سایر مقاطع تعیین کننده با بصیرت کامل به میدان آمدند، بیان کرد: این روز یادآور رشادت‌های و جانفشانی‌های جانبازان و شهدا ایام فتنه سال ۸۸ است.

قالیباف ادامه داد: شهید سلیمانی فردی انقلابی بود که هرگز به خودنمایی اعتقاد نداشت و هرگاه می‌خواست چیزی را بگوید ۲ شاخص را رعایت می‌کرد؛ یکی مراقب بود که خلاف عقل سخنی نگوید و دوم اینکه روح و سلول‌های جسم او و نیز تصمیمش خلاصه در امر، ولی بود، شهید سلیمانی با تکیه بر مردم جبهه مقاومت را در برابر رژیم آدم کش اسرائیل و آمریکا به پیروزی رساند و همیشه از کودکان، مستضعفان و ضعفا دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه تمام مکتب امام راحل و شئونات زندگی در شهید سلیمانی مشاهده می‌شد، افزود: خون شهید سلیمانی سند اخراج آمریکا از منطقه را امضا کرد، امروز مشاهده می‌کنیم که آمریکا با چه خفتی از منطقه خارج می‌شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *