رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت بیش از ۱۶۳ هزار سند در سامانه الکترونیک دفاتر اسناد رسمی استان بوشهر

17:59 - 07 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۱۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک بوشهر با اشاره به تنظیم و ثبت ۱۶۳ هزار و ۴۸۷ سند در دفاتر اسناد رسمی استان بوشهر در ۹ ماهه اول سال جاری این امر را حاکی از تلاش بی وقفه این دفاتر در جهت استیفای حقوق مردم در معاملات دانست.

- محمدرضا بزرگمهر با اشاره به ثبت بیش از ۱۶۳ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی گفت: از این تعداد سند تنظیمی تا پایان آذرماه، ۷۸ هزار و ۹۰۲ فقره تنظیم وکالت، بیش از ۲۳ هزار سند بیع قطعی و ۵۳ هزار و ۸۳۳ فقره گواهی امضا در دفاتر سراسر استان تنظیم شده است.

وی با اشاره به نقش حساس ثبت اسناد و املاک در جهت حفظ و تأمین امنیت مالی و روانی جامعه و جلوگیری از تعدی به حقوق مردم، به وظیفه خطیر سران دفاتر در جهت تأمین این امر مهم اشاره کرد و افزود: تنظیم و ثبت اسناد، گواهی امضای و پذیرفتن اسناد و اوراق بهادار از وظایف مهم دفاتر اسناد رسمی است که از طریق مراجع ذی‌صلاح به این صنف واگذار شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر ابراز امیدواری کرد که سردفتران بوشهر با انسجام و پویایی لازم و با تعامل بیش از پیش با این اداره کل و نیز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت ارتقای هرچه بیشتر کمی و کیفی فعالیت‌های این مجموعه گام بردارند.

بزرگمهر اظهار کرد: ارتباط کاری مستقیم سردفتران با دستگاه قضایی در کنار توسعه ثبت رسمی اسناد در سطح کشور، باعث استحکام اصل مالکیت گردیده و در کاهش منازعات و اختلافات ملکی مؤثر بوده است که و خوشبختانه طی سالیان اخیر با برنامه‌های مطلوب و مدون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت مکانیزه کردن ارائه خدمات و انجام الکترونیکی فرایند‌ها شاهد سرعت بخشی انجام امور مراجعین و نیز افزایش ضریب امنیت نقل و انتقالات اسناد در معاملات بوده‌ایم.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *