کارگروه مشترک "ایران و افغانستان" برای احیای تالاب هامون تشکیل می‌شود

8:03 - 30 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۴۶۳
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفت: برای احیای تالاب هامون به زودی کارگروه‌های مشترک ایران و افغانستان تشکیل می‌شود.
کارگروه مشترک به گزارش گروه فضای مجازی ،"معصومه ابتکار" ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تالاب هامون اظهار داشت: یک سوم تالاب هامون در ایران است، احیای تالاب بین‌المللی هامون که کانون آن در هیرمند است، با مشکلاتی در سال‌های گذشته رو به رو بوده است، مسئله تغییر اقلیم و خشکسالی سبب شده تا شاهد ریزگردها و زندگی سخت در این منطقه باشیم.
 
وی گفت: قرار است کارگروه مشترک ایران و افغانستان برای احیای هامون تشکیل شود تا بتوانیم برای احیای آن گام برداریم. همکاری بخش‌های مختلف ملی و استانی برای احیای تالاب هامون بسیار خوب بوده است.
 
این مقام ایرانی خاطر نشان کرد: دولت ایران برای احیای تالاب هامون و برطرف کردن مشکلات ریزگردها و گرد و غبار سیستان گام‌های بسیار خوبی برداشته اما تا به نتیجه رسیدن این گام‌ها فاصله طولانی دایمر و برای اجرایی شدن آنها نیازمند همکاری‌های بین بخشی هستیم.
 
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *