حقیقی‌ها 32درصد خرید 40درصد فروش

11:10 - 29 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۴۳۶
خبرگزاری میزان - بازار سرمایه کشور جلسه کم‌رونق دیگری را سپری کرد و بدین ترتیب شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران 9.78 واحد کاهش یافت.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فرصت امروز؛  طی جلسه معاملاتی روز گذشته، شاخص کل با کاهش ارتفاع 0.02 به رقم 62254.7 واحد رسید و به حمایت خود واکنش مناسبی نشان داد. با آغاز معاملات در جلسه گذشته، شاخص کل در جهت رشد قرار گرفت و تا نیمه بازار رشدی حدود 38 واحد داشت. پس از آن روند معاملات تغییر کرد و شاخص با شیبی مشابه به صعود خود در جهت نزولی قرار گرفت. ارزش کل معاملات بازار بورس در این جلسه به رقم 44.2‌میلیارد تومان رسید که در مقایسه با جلسه پیشین خود کاهشی 10‌درصدی داشت. ارزش معاملات این جلسه بازار در رقم 23171 گزارش شد که در مقایسه با روز پیشین خود کاهشی 20‌درصدی را تجربه می‌کرد. ارزش میانگین هر معامله این جلسه حدود 1.9‌میلیون تومان برای هر معامله بود که نسبت به جلسه پیشین خود رشدی 13‌درصدی داشت.

80876867546352452536

بازار فرابورس ایران برخلاف بازار بورس با رشد همراه بود. شاخص کل بازار فرابورس ایران در این جلسه با 3.7 واحد رشد به 684.3 واحد رسید. ارزش معاملات جلسه گذشته این بازار حدود 88.5 میلیارد تومان به ثبت رسید که در مقایسه با جلسه پیشین خود کاهشی حدود 15‌درصد داشت.

ارزش کم معاملات در جلسات معاملاتی اخیر یکی از مهم‌ترین دلایلی است که هیچ روندی را نمی‌توان قطعی دانست. از طرفی دیگر، در جلسه گذشته خرید کدهای حقیقی 32‌درصد از کل خریدها را تشکیل می‌داد؛ این در حالی بود که این کدها 40‌درصد از کل فروش‌ها را انجام دادند. بدین ترتیب نسبت خرید به فروش این معامله‌گران باری دیگر از یک کمتر شد تا بازار آینده بازار باری دیگر در سایه‌ای از ابهام فرورود.

در این جلسه، گروه «مخابرات» با 56.58 واحد، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل اعمال کرد. پس از آن «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و پس از آن «حمل‌و‌نقل، انبار‌داری و ارتباطات» با 31.22 و 15 واحد تاثیر مثبت در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در طرف مقابل، «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «خدمات فنی و مهندسی» و «محصولات شیمیایی» به ترتیب با 42.88، 30.6 و 22.65 واحد، تاثیرگذارترین صنایع منفی بازار بورس بودند. تقسیم بازار به دو قسمت صعودی و نزولی یکی از نکات دیگری است که می‌توان از آن به‌عنوان قرینه‌ای برای عدم قطعیت آینده بازار یاد کرد.

برای جلسه معاملاتی پیش‌رو، منطقی‌ترین سناریو گشایش بازار با تقابل عرضه و گشایش است. در این جلسه انتظار می‌رود در دقایق نخست بازار شاخص کل در جهتی خاص قرار نگیرد. پس از گذشت زمان کوتاهی انتظار می‌رود شاخص کل در روند نزولی با شیب کم قرار گیرد و این رویه تا نیمه‌های بازار ادامه داشته باشد. پس از آن کاهش شدت معاملات برای مدت 30 تا 60 دقیقه سناریویی محتمل به نظر می‌رسد. در یک ساعت پایانی بازار شاخص کل می‌تواند در جهت صعودی قرار گیرد. بدین ترتیب در پایان این جلسه انتظار می‌رود شاخص کل صعودی بوده و رنگ آن قرمز باشد.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *