وزیر ارتباطات: در تلاشیم کیفیت اینترنت افزایش یابد

16:51 - 04 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۳۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در تلاش هستیم تا کیفیت اینترنت را افزایش بدهیم و در همین راستا به‌تازگی وضعیت پهنای باند بین‌المللی را ترمیم کرده‌ایم.
خبرگزار ی میزان - عیسی زارع پور امروز ظهر در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی از تولید تجهیزات در کشور به نمایش گذاشته‌شده است و از تجهیزات از قبیل مودم گرفته تا لینک‌های رادیویی و...  تولید داخلی در این نمایشگاه دیده می‌شد و حتی نمونه‌ای از تولید داخلی سرور در این نمایشگاه وجود دارد که این خیلی خوب است.

وی افزود: البته ممکن است بعضی از قطعات این تجهیزات تولید داخل نباشد که کاملاً طبیعی است و شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز بعضی قطعات را خریداری می‌کنند و بعضاً مونتاژ تجهیزات خود را هم به کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌سپارند.

وزیر ارتباطات، و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به تخصص و تعهد جوانان کشور گفت: خوشبختانه محصولات بسیار خوبی تولیدشده و با حمایت فعالان این بخش به‌خصوص اپراتورها ان شاءلله در آینده شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در حوزه تولید تجهیزات خواهیم بود.

زارع پور در خصوص رشد زیرساخت‌ها برای بالا رفتن سرعت اینترنت گفت: در تلاش برای ارتقاء کیفیت اینترنت هستیم و در چند روز اخیر وضعیت پهنای باند بین‌المللی را ترمیم کرده‌ایم منتها با توجه به اینکه ۱۰ سال در حوزه اتصالات در کشور اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است در این بخش عقب‌مانده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها در رنکینگ بین‌المللی مابین ۱۹۰ کشور رتبه ۱۴۲ را داریم که اگر تا به امروز در توسعه زیرساخت‌ها اتفاقی می‌افتاد باید این رشد در رنکینگ‌های بین‌المللی و حس مردم به اینترنت خود را نشان می‌داد.

وزیر ارتباطات، و فناوری اطلاعات در پایان تاکید کرد: بخش قابل‌توجهی از اعتراضات به‌سرعت اینترنت در بخش اینترنت ثابت است که تاکنون توسعه‌نیافته است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *