رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ظرفیت پزشکی با بومی گزینی

4:30 - 02 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۷۶۳
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: افزایش ظرفیت پزشکی با هدف تامین دسترسی به پزشک در مناطق محروم صورت گرفته است از این رو این افراد پس از طی دوران تحصیل با توجه به تعهدات خود به مناطق بومی که از آن گزینش بازگشته و مشغول به فعالیت خواهند شد، از این رو این افزایش با بومی گزینی محقق خواهد شد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با میزان در مورد امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها و مدارس با توجه به سویه جدید کرونا (اومیکرون) گفت: در مورد امتحانات حضوری در دانشگاه‌ها در مورد مقاطع مختلف از سوی وزارت علوم تصمیم گیری شده است و خود دانشگاه‌ها نیز در این خصوص با توجه به شرایط خود و مصوبات ستاد کرونا تمهیداتی اندیشیده اند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز با توجه به شیوه نامه‌های ستاد مقابله با کرونا برنامه ویژه خود را دارد، اما همه تلاش برگزاری ایمن با شرایط مساعد و امکان تهویه درمان امتحان است.

نماینده مردم آذربایجان گفت: در صورتی که امکان برگزاری آزمون‌های حضوری وجود نداشته باشد آزمون‌های مجازی همچون سابق جایگزین آن خواهد شد.

وی ادامه داد: اما با توجه به وضعیت موجود و شیوع سویه جدید این را باید در نظر بگیریم که تا پایان سال این شیوه ترکیبی شامل مجازی و حضوری همچنان در آموزش و امتحانات وجود خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد بهترین شیوه برای افزایش ظرفیت پزشکی و توضیح مناسب پزشک در کشور گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته با اعضای شورا برگزار شد تصمیم بر این شد که با شیب مناسب بر این ظرفیت افزوده شود و در این مورد اجماع نیز وجود داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش ظرفیت پزشکی چگونه می‌تواند مشکلات موجود را در کمبود نیرو و توزیع نامناسب فراهم کند؟، گفت: بر این اساس افزایش ظرفیت ویژه مناطق محروم خواهد بود، از این رو صد در صد این افزایش شامل داوطلبین این مناطق خواهد بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بر اساس تصمیم حاصل شده به عدد ۲۰ پزشک در ۱۰۰۰۰ نزدیک خواهیم شد.

وی در پایان در مورد تمهیدات لازم برای حفظ این نیرو‌ها در مناطق محروم گفت: افزایش ظرفیت پزشکی با هدف تامین دسترسی به پزشک در مناطق محروم صورت گرفته است از این رو این افراد پس از طی دوران تحصیل با توجه به تعهدات خود به مناطق بومی که از آن گزینش بازگشته و مشغول به فعالیت خواهند شد، از این رو این افزایش با بومی گزینی محقق خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *