قدردانی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از ایران برای میزبانی اتباع افغانستانی

15:20 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۹۲۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با بیان اینکه ما قدردان میزبانی ١۴ سال گذشته ایرانیان از اتباع افغانستان هستیم، گفت: ایران میزبان میلیون‌ها افغان بوده و به آن‌ها خدمات بهداشتی- آموزشی و خدمات مختلف ارائه کرده است.
- فیلیپو گراندی در نشست خبری مشترک مشترک با حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: سومین یاری است که به ایران سفر کردم و این قطعاً یکبار دیگر نشان می‌دهد تا چه حد برای شراکت با ایران در امور پناهندگان مشتاق هستیم. 

وی با بیان اینکه ما قدردان میزبانی ١۴ سال گذشته ایرانیان از اتباغ افغانشتان هستیم، افزود: ایران میزبان میلیون‌ها افغان بوده و به آن‌ها خدمات بهداشتی- آموزشی و خدمات مختلف ارائه کرده است. 

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: این بار در حالی به ایران سفر کردم که از یکطرف همه گیری کرونا را  داریم که در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی تاثیراتی داشته و از سوی دیگر تغییراتی سیاسی در افغانستان داشتیم و  ایران  نیز در صحنه بین المللی با وجود تحزیم‌ها با چالش‌هایی روبروست.

گراندی بیان کرد: از دولت تقاضا کردم اتباعی که دارای شرایط خاصی هستند، اقلیت محسوب می‌شوند یا بیکار شدند را بپذیرد و  به میزبانی خود ادامه دهد. دیروز با برخی از خانواده‌های افغانی ساکن در ایران بازدید کردم که قدردان‌ ایرانیان بودند و با معاون وزیر کشور صحبت کردیم تا هماهنگی لازم برای افراد جدیدی که به ایران می ایند انجام شود و آنها نیز از خدمات عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به بازدید از تاسیسات ایجاد شده در استان سیستان و بلوچستان گفت: ایران‌نیازمند کمک‌های بیشتری است تا به کمک‌های خود ادامه دهد. در چند ماهه گذشته توانستیم کمک‌های بیشتری را چه مستقیم و چه از طریق کمیساریای عالی بسیج کنیم. اهدای واکسن‌ نیز صورت گرفت و همه این کار را می‌کنیم تا به جلوتر برویم و این اطمینان را می‌دهیم که تلاش هایمان را زیاد می‌کنیم تا وضعیت را در افغانستان ثابت کنیم. 

گراندی اضافه کرد: همچنان صحبت هایمان را با طالبان ادامه می‌دهیم تا سیاست ها و خط مشی‌های آنها برای زنان  و آموزش بویژه برای دختران و همچنین برای امنیت گروه‌های اقلیت مشخص شود. این‌ها موض‌عات مهمی هستند که باید در خصوص شان با طالبان توافق کنیم و یقین داریم همین را از جانب ایران شاهد باشیم. 

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان عنوان کرد: دیدار مفیدی با وزیر بهداشت، درمان و پزشکی داشتم و در این باره صحبت شد که چطور همت‌مان را بسیج کنیم که در جا‌هایی که افغانستانی‌ها هستند، هماهنگ عمل کنیم و فردا با وزیر کشور و وزیر خارجه نیز صحبت‌هایی می‌کنیم؛ حامی وفادار برای مردم ایران خواهم بود. 

 

 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *