تاکید امیر عبداللهیان بر همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های استان‌های مرزی با پاکستان/ دعوت عمران‌خان از رئیس جمهور برای سفر به پاکستان

14:26 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۸۹۳
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار و گفت‌و‌گوی خود با عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان، گفت: در این دیدار درباره همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استان‌های مرزی بحث و تبادل نظر صورت قرار گرفت.

- «حسین امیرعبداللهیان» در حاشیه هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) با اشاره به دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: با آقای عمران خان درباره مناسبات دو جانبه گفت‌و‌گو کردیم.

وی با بیان اینکه در این دیدار همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استان‌های مرزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، ادامه داد: همچنین طرفین در این دیدار تاکید کردند که باید در همه زمینه‌ها همکاری‌ها توسعه داده شود.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه عمران خان اهتمام جدی برای توسعه و تحکیم بین دو کشور دارد، گفت: البته همین اهتمام را جناب آقای دکتر رئیسی در ایران نسبت به پیشرفت و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور دارند. همچنین ایشان از آقای دکتر رئیسی دعوت کردند که در آینده نزدیک به اسلام آباد سفر کنند، به ویژه با تاکید بر اینکه پیش از این دو بار عمران خان به تهران سفر کردند و انتظار دارند در پاسخ به این سفرشان، ما هم این ابتکار را داشته باشیم و آقای دکتر رئیسی سفری را داشته باشند.

وی با اشاره به مذاکره طرفین درباره موضوعات و همکاری‌های مختلف دو جانبه و ضرورت از سرگیری مجدد پروازها بین تهران و اسلام آباد، بیان داشت: نکته‌ دیگری که به تفصیل درباره آن رایزنی و گفت‌و‌گو داشتیم درباره تحولات افغانستان بود؛ هر دو کشور از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام حمایت می‌کنند و امیدواریم هستیم افغانستان با تشکیل دولت فراگیر به سمت ثبات، امنیت و پیشرفت حرکت کند.

وزیر امورخارجه درباره از سرگیری پروازها بین تهران و پاکستان گفت: با اصل موضوع موافقت حاصل هست و دو سفارتخانه ایران و پاکستان در تهران باید کار را از مجاری دیپلماتیک دنبال کنند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *