ادامه درخواست تئاتری‌ها به تکمیل ظرفیت مخاطبان در سالن‌ها/ «لباس جدید پادشاه» راهی جشنواره تئاتر می‌شود

13:00 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۵۸۴
کارگردان نمایش «لباس جدید پادشاه» گفت: دوران کرونا برای من به شخصه بسیار سخت و ناامید کننده بود. تقریبا خیلی از چیز‌هایی که دوست داشتم را از دست دادم، اول از همه تئاتر و این اواخر با از دست دادن پدرم بر اثر کرونا روزگار غم انگیزی را سپری کردم.

لادن نازی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر روی یک متن جدید کار می‌کنم که بسیار متفاوت از دو اثر قبلیم هستند و به جهان و دنیای دختران نوجوان می‌پردازد. شخصا برای دیدن نتیجه متن که با کمک فرزاد فخری زاده و دراماتورژی محسن خیمه دوز انجام می‌شود، بسیار مشتاقم.

وی در همین راستا ادامه داد: همچنین مشغول پیش باز تولید نمایش «لباس جدید پادشاه» به نویسندگی فرزاد فخری زاده هستم. طراحی و تولید این کار فروردین ۱۴۰۰ انجام شد و به روی صحنه رفت که متاسفانه بعد از سه شب اجرا به علت وضعیت قرمز کرونایی تهران متوقف شد؛ و حالا قرار است بهمن و اسفند امسال به روی صحنه تماشاخانه سنگلج برود. در این نمایش محمد لهاک به عنوان روابط عمومی مرا همراهی می‌کند.

نازی درباره دلیل پرداختن به نمایش «لباس جدید پادشاه» افزود: متن درخشان این نمایشنامه دلیل اصلی ام برای کار کردن آن است، این متن به غیر از شاکله و موضوع مهم و قوی؛ اجازه طراحی مورد علاقه ام را به من می‌داد و باعث شد که به سمت کارگردانی این اثر بروم.

وی درباره مضمون نمایش «لباس جدید پادشاه» اضافه کرد: تماشاچی قرار است در این نمایش با یک احمد قاجار متفاوت رو به رو شود. قرار است ادبیات، تاریخ، جادو، رویا، خیال و خودش را دیده و حدود یک ساعت و ربع با ما به جهان جادو سفر کند.

این کارگردان تئاتر درباره رونق دوباره این نمایش پس از دوران اوج کرونا اظهار کرد: هیچ چیز بیشتر از دیدن پر کاری دوستان و همکاران و دیدن کار‌های درخشان روی صحنه‌های تئاتر من رو خوشحال نمی‌کند. البته رونق و کیفیت تئاتر را بر فروش اثر خود ارجح می‌دانم. هر چند در نهایت تماشاچی کار خوب را پیدا می‌کند و از آن استقبال می‌شود.

وی درباره احتمال صد در صدی شدن ظرفیت بلیت فروشی در سالن‌های تئاتر افزود: راجع به این مسئله تخصصی ندارم، اما فکر می‌کنم، پایین آمدن میزان مرگ و میر در ایران نشان دهنده تاثیر و معجزه واکسن بوده و با توجه به واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتر تعداد ظرفیت تئاتر را می‌توان صد در صد کرد.

نازی درباره احتمال حضور نمایش «لباس جدید پادشاه» در جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: با وجود روز‌های سختی که فروردین همین امسال برای روی صحنه رفتن داشتیم، اما در نهایت به هر سختی که شده اثر را برای دبیرخانه فجر ارسال کردیم.  

وی درباره شرایط اهالی تئاتر طی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: دوران کرونا برای من یه شخصه بسیار سخت و ناامید کننده بود. تقریبا خیلی از چیز‌هایی که دوست داشتم را از دست دادم، اول از همه تئاتر و این اواخر با از دست دادن پدرم بر اثر کرونا روزگار غم انگیزی را سپری کردم. حالا بعد از گذشت این دو سال و نیم بسیار سخت و طاقت فرسا احساس می‌کنم بیش از هر زمان دیگری به تئاتر نیاز دارم و به آن پناه خواهم برد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *