اگر از کارتخوان‌ها کارمزد دریافت شود کارت اعتباری قبول نمی‌کنیم؛ فقط پول نقد

11:08 - 30 شهريور 1393
کد خبر: ۷۸۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران در خصوص سیاست دریافت کارمزد از تراکنش دستگاه‌های کارت‌خوان، گفت: اگر این اتفاق بیفتد برای اعضای صنف سوپرمارکت‌داران قابل قبول نبوده که به اعتراض این صنف یا عدم دریافت کارت از مردم منجر خواهد شد.

:رییس اتحادیه سوپرمارکت داران در خصوص سیاست دریافت کارمزد از تراکنش دستگاه‌های کارت خوان، گفت: اگر این اتفاق بیفتد برای اعضای صنف سوپرمارکت داران قابل قبول نبوده که به اعتراض این صنف یا عدم دریافت کارت از مردم منجر خواهد شد.

سعید درخشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزود: این سیاست کار درستی نیست و باعث کاهش کاربری کارت‌های بانکی در خریدهای روزمره مردم خواهد شد.

وی افزود: برخی مشتریان برای خریدهای حتی با کمی مانند 500 تومان هم کارت می‌کشند که اگر بنا بر این باشد که بابت آن 150 تومان تراکنش کم شود ظلم بزرگی هم به مغازه دار و هم به مشتری خواهد بود. چرا که سوپرمارکت داران برخلاف بسیاری از اصناف دیگر تعداد استفاده مشتریان‌شان نسبت به اصناف دیگر مانند طلافروشان دهها و گاه صدها برابر است که در این صورت یک سوپرمارکت‌دار باید به همین نسبت بیش از یک طلافروش کارمزد برای تراکنش بپردازد.

وی افزود: این تصمیم بانک مرکزی برای اعضای صنف ما قابل قبول نبوده و هر واحد تصمیم گیرنده نهایی خودش خواهد بود.

به گفته درخشانی در این رابطه تصمیم قطعی گرفته نشده اما اکثر اعضای این صنف اعتراض کرده‌اند و تاکید کردند اگر از تراکنش ها کارمزد دریافت شود، سوپرمارکت داران از مشتریان کارت قبول نخواهند کرد که این اتفاق باعث ضرر و زیان به مشتری و بازگشت به زمان گذشته و استفاده از پول نقد خواهد بود.

گفتنی است  تیم بانک مرکزی تصمیم گرفته است که بر اساس آن خدماتی که توسط کارتخوان‌ها داده می‌شود باید پولی باشد! حالا هم در فاز جدید قصد دارد از آبان ماه سال جاری از دارندگان کارتخوان‌ها کارمزد تراکنش بگیرد. نکته جالبی که در این باره وجود دارد، سردرگمی مردم و دارندگان این دستگاه‌هاست. از طرفی بانک مرکزی مدعی کاهش مبادله اسکناس در کشور است و از طرف دیگر خود مردم را تحریک می‌کند تا دوباره پول نقد را جایگزین کارت‌های بانکی کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *