تکذیب قاچاق دام به عراق و واردات پشم از مغولستان/ تاکنون صادرات دام به صورت دقیق انجام نشده است

9:00 - 26 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۰۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: در حال حاضر نیز برای صادرات دام سبک، مجوز صادر شده و قرار است صادرات انجام شود بیشتر قرنطینه‌ها نیز برای صادرات انجام شده است بنابراین انتشار خبر‌هایی در خصوص قاچاق دام صحت ندارد همچنین واردات پشم به کشور هم توجیح اقتصادی ندارد.

منصور پوریان در گفت‌وگو با میزان، در خصوص قاچاق دام به عراق، گفت: بحث صادرات دام زنده دو ماه است که ابلاغ شده و در مرحله اجرا بوده، ولی تا کنون به صورت دقیق انجام نشده است.

وی افزود: قاچاق دام تا کنون وجود نداشته و انجام نشده است در حال حاضر نیز برای صادرات دام سبک، مجوز صادر شده و قرار است صادرات انجام شود بیشتر قرنطینه‌ها نیز برای صادرات انجام شده است بنابراین انتشار خبر‌هایی در خصوص قاچاق دام صحت ندارد.

پوریان درباره واردات پشم از مغولستان نیز اظهار کرد: واردات پشم به کشور توجیه اقتصادی ندارد، زیرا کالایی که از کشور دیگر به کشور وارد می‌شود باید دارای توجیه اقتصادی باشد و از طرف دیگر پشم موجود در گوسفندان زیاد است و نیازی به واردات نداریم؛ بنابراین این موضوع هم در حد خبر است و صحت ندارد.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده در خصوص عدم پرداخت وجه در قبال خرید تضمینی دام به دامداران، بیان کرد: خرید تضمینی دام از دامداران توسط شرکت امور پشتیبانی از دام طی فرایندی انجام می‌شود و زمانی که دامدار دام را می‌فروشد دام در کشتارگاه قرار می‌گیرد و در نهایت تبدیل به لاشه شده سپس پول به دامدار پرداخت می‌شود.

وی در ادامه گفت: صورت حساب‌های دامداران طی فرایندی به صاحبان کالا پرداخت می‌شود بنابراین اکثر کسانی که دام خود را تحویل داده‌اند وجه نیز دریافت کرده‌اند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *