خشونت در زندان‌های انگلیس در پی افزایش قیمت دخانیات

13:42 - 07 دی 1400
کد خبر: ۷۸۱۶۹۳
یک گزارش نشان می‎دهد که خشونت میان زندانیان در زندان‎های انگلیس به دلیل افزایش قیمت دخانیات افزایش یافته است.

- قاچاق و قیمت‌های بسیار بالای دخانیات در زندان «فیثر استون» در حومه بیرمنگام و دیگر زندان‌های انگلیس باعث افزایش درگیری‌ها میان زندانیان بر سر مقدار ناچیزی از مواد دخانی شده است.

به گزارش پایگاه «شراپ شایر استار»، برای نسل‌ها، دخانیات واحد پولی اصلی بین زندانیان در زندان‌های انگلیس بوده، اما استقرار اسکنر‌های بدن جدید در زندان‌های این کشور باعث کاهش عرضه کالا‌های قاچاق شده و باعث شده که قیمت‌ها شدیداً افزایش پیدا کنند.

در حال حاضر یک سیگار اکنون می‌تواند به قیمت ۵ پوند در زندان فروخته شود، در حالی که در مغازه‌ها برای یک بسته ۵۰ تایی، ۵۹ پِنی پرداخت می‌شود؛ حتی یک زندانی برای فروختن یک کبریت ۴ پوند درخواست کرده بود.

در برخی مواقع یک بسته سیگار در انگلیس به قیمت ۱۲.۵۰ پوند فروخته می‌شود که این نرخ گاهی اوقات در زندان‌ها به هزار پوند هم می‌رسد.

اداره زندان‌های انگلیس این ارقام را رد نکرده و فروش اقلام قاچاق گران قیمت را تایید کرد که باعث درگیری بین زندانیان شده است.

سخنگوی سازمان زندان‌های انگلیس، می‎گوید «تدابیر امنیتی ما کار را برای باند‌های خلافکار به منظور قاچاق کالا به داخل زندان‌ها سخت‌تر از همیشه می‌کند؛ ما در حال سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون پوند دیگر برای اسکنر‌های بدن اشعه ایکس هستیم تا مواردی را که به خشونت پشت میله‌ها دامن می‌زنند، محدود کنیم.»

این در حالی است که بازرسان دولتی در انگلیس اخیراً از مؤسسه زندان جوانان «برینسفورد» به دلیل اقدامات خشونت‌ آمیز در این مرکز انتقاد کردند، چرا که درگیری‌ها بین زندانیان در این زندان همچنان یک مشکل بزرگ است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *