اشجاری: استقلال با روحیه خوبی به بازی با سپاهان رسیده/ تقابل خطوط حمله دو تیم با مدافعان جذاب است

8:45 - 23 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۵۳۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: جذابیت دیدار استقلال و سپاهان به تقابل خطوط حمله دو تیم با مدافعان آنهاست چرا که هر دو تیم از خط حمله خوبی برخوردارند.

حسن اشجاری در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به اینکه هر دو تیم مدعی هستند و همیشه جزو تیم‌های بالانشین لیگ محسوب می‌شوند این حساسیت همیشه وجود داشته تا جایی که از دیرباز همیشه این حساسیت‌ها در دیدار‌های بین استقلال و سپاهان و حتی پرسپولیس و سپاهان وجود داشته.

وی ادامه داد: از زمانی که سپاهان به قطب جدید فوتبال ایران تبدیل شده است و با توجه به سه قهرمانی پیاپی در دهه هشتاد توسط این تیم، همیشه یک کری بین هواداران تیم‌های سرخابی با اصفهانی‌ها وجود داشته و به همین دلیل معتقدم سپاهان مقابل استقلال حریف گردن کلفت محسوب می‌شود، ضمن اینکه با وجود محرم نویدکیا و با فوتبال نوین و زیبایی که از این تیم می‌بینیم همه این اتفاقات به قشنگی و هیجان این دیدار اضافه می‌کند.

*استقلال و سپاهان تا روز آخر مدعی قهرمانی می‌مانند

اشجاری تصریح کرد: از سوی دیگر در استقلال سال اولی هست که از ابتدای کار فرهاد مجیدی را روی نیمکت این تیم می‌بینیم و به اعتقاد من تیم او هم خوب فوتبال بازی می‌کند. درست است که این تیم در چند بازی پیاپی به مساوی رسید و نوسانات زیادی دارد، اما در هر صورت بعد از بازی با پیکان با یک روحیه خوب به بازی با سپاهان رسیده و این موضوع می‌تواند بازی را قشنگ و جذاب کند.

اشجاری که پیراهن هر دو تیم استقلال و سپاهان را برتر کرده در پاسخ به این سوال که خودش را استقلالی می‌داند یا سپاهانی گفت: واقعیت این است که سرچشمه فوتبال من از شمال و تیم ملوان است، اما بیرون از این حیطه و بین دو رنگ آبی و قرمز قاعدتاً آبی هستم، با تمام این تفاسیر به واسطه ۱۰ سال حضور در اصفهان و بازی برای تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان قطع به یقین عرق و تعصب زیادی نسبت به این تیم‌ها دارم، اما در نهایت وقتی این دو تیم با هم بازی دارند به دنبال یک فوتبال جذاب هستم، اما این که کدام تیم برنده شود واقعیت برای من فرقی نمی‌کند. الان هم اعتقاد دارم هر دو تیم تا روز آخر جزو مدعیان قهرمانی باقی می‌مانند و هرکدام که قهرمان شوند برای من خوشحالی خاص خودش را دارد.

*خط حمله سپاهان مرگبار است

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه از لحاظ فنی این دیدار را چگونه پیش‌بینی می‌کند گفت: موضوعی که در این مسابقه می‌تواند یک نکته امیدبخش باشد خط حمله مرگبار سپاهان است، یعنی یک سوم تهاجمی این تیم مقابل دفاع سه نفره‌ای که مجیدی ایجاد می‌کند. این تقابل باید یک تفکر تاکتیکی قوی پشتش باشد؛ این در حالی است که استقلال می‌خواهد با یکی از تهاجمی‌ترین تیم‌های لیگ بازی کند و ممکن است بازی با سه مدافع کار را برای آبی‌پوشان سخت و دشوار کند.

اشجاری تصریح کرد: جذابیت این دیدار به تقابل خطوط حمله دو تیم با مدافعان آنهاست چرا که هر دو تیم از خط حمله خوبی برخوردارند. در هر صورت معتقدم سپاهان با توجه به این که تحت هر شرایطی فوتبال بازی می‌کند و به دنبال ارائه فوتبال زیباست این موضوع می‌تواند بازی را زیباتر کند.

*ارتباط بین فکری با بازیکنان طوری نبود که برایش جان بدهند

وی افزود: فکر نمی‌کنم در این بازی هیچ کدام از دو تیم محتاط بازی کنند هرچند جایگاه آن‌ها در جدول باعث می‌شود مقداری احتیاط را در دستور کار قرار بدهند، اما چیزی که از نویدکیا دیدم و این اظهار نظر او مبنی بر اینکه حاضرم تیمم ببازد، اما بازی صفر بر صفر به پایان نرسد، نشان می‌دهد این تفکر و عقیده می‌تواند بازی را خیلی جذاب کند. فوتبال بازی کردن سپاهان باعث می‌شود تا استقلال هم فوتبال بازی کند و هرگز به فاز دفاعی نرود و از سوی دیگر باید مقابل سپاهان نبرد در خطوط مختلف را داشته باشد تا بتواند به نحو احسن به کار خود پایان دهد.

اشجاری در پایان در خصوص اتفاقات دیدار رفت دو تیم در سال گذشته که با شکست استقلال درحالی همراه شد که از همین دیدار قطع همکاری با محمود فکری نیز کلید خورد اظهار داشت: با توجه به ارادتی که به آقای فکری دارم و او را یکی از اسطوره‌های باشگاه استقلال می‌دانم؛ معتقدم نباید هیچ مدلی به او بی احترامی شود، اما به نظر من در آن برهه زمانی ارتباط بین مربی و بازیکن اصلاً ارتباط خوبی نبود و آن طوری نبود که بازیکن جانش را برای مربی در بازی بدهد و این موضوع هم به خاطر فشار، عدم نتیجه گیری و عدم تمرکز در هر دو طرف کار و فشاری بود که هوادار می‌آورد و از سوی دیگر عدم آرامش و ثباتی که از طرف مدیریت و هیئت مدیره وجود داشت، در کنار مشکلات مالی؛ همه این‌ها دست به دست هم داد تا آن اتفاقات بیفتد. در هر صورت کار برای فکری در آن زمان خیلی مهیا نبود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *