خیرین استان مرکزی به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از ابتدای سال، سی و هفت میلیارد ریال کمک کردند

20:00 - 20 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۹۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در بیست و دومین جلسه ستاد دیه، بر ضرورت اطلاع‌رسانی و کار تبلیغاتی مناسب در حوزه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی تاکید کرد.
- حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در بیست و دومین جلسه ستاد دیه، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و اعتمادزایی در موضوع افزایش کمک‌های مردمی به ستاد دیه بسیار حائز اهمیت است و باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه ملی و استانی و روابط عمومی ادارات برای ترغیب مردم به روی آوردن به این حرکت خدا پسندانه استفاده شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و صعود و نزول نمودار‌های اقتصادی، مردم گرفتار مسائل و مشکلات مالی می‌شوند که از این رو بعد دیگری از کار دادگستری شروع می‌شود که آن هم حمایت از زندانیان مالی نیازمند است که در قالب ستاد دیه مردمی استان فعالیت‌های بسیار شایسته‌ای انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ضمن قدردانی از فعالان ستاد دیه استان گفت: در سال گذشته با حمایت مردم شریف استان مرکزی ۱۷۲ نفر از زندانیان مالی و جرایم غیر عمد آزاد شدند و امسال نیز تا پایان آبان‌ماه سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ نفز از زندانیان با حمایت خیرین آزاد شده اند که بسیار جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، تصریح کرد: طبق بررسی ها، حمایت مردم اهل انفاق، ایثارگر و نوع‌دوست استان مرکزی در ۸ ماهه امسال نسبت به کل سال ۱۳۹۹، ۲۱۰ درصد رشد داشته است و خیران استان در این ۸ ماهه بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک کردند، یعنی عدد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیونی کل سال ۹۹ در ۸ ماهه ۱۴۰۰ به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده که جای قدردانی دارد.

وی بیان کرد: تراکنش‌های کمک‌های مردمی بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته و از ۲ هزار و ۴۰۰ به ۷ هزار و ۷۰۰ رسیده و به لطف خدا با این کمک‌های مردمی چند بار توانسته‌ایم زندانیان زیر ۵۰ میلیون را به عدد صفر برسانیم، همچنین چندین نوبت آمار محکومان نفقه را به عدد صفر برسانیم، بسیاری از محکومان مهریه، محکومان دیه‌های ناشی از تصادفات را که جرائم غیرعمد محسوب می‌شوند، آزاد کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت بالای ائمه جمعه استفاده کرد و از آنان بخواهیم بخشی از خطبه‌های خود را به تبیین انفاق و تشویق مردم به کمک‌های مادی در راه آزادی زندانیان اختصاص دهند و این بسیار تاثیرگذار است، در همین ایام فاطمیه که در پیش خواهیم داشت از ظرفیت رسانه ملی استفاده کنیم و سیره الهی حضرت صدیقه طاهره (س) و انفاق فاطمی را برای همگان برجسته کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: از مردم تقاضا داریم همچنان کمک کنند هنوز جمع بسیار نیازمندی در زندان‌های استان هستند که با کمک مردم می‌توانند آزاد شوند و در کنار خانواده‌هایشان باشند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *